Miljardsatsningar på Saltsjöbanan och Tvärbanan

I går bestämde landstingsfullmäktige att Tvärbanan ska förlängas från Sickla udde till Sickla station och att Saltsjöbanan ska rustas upp. Vi berättade om beslutet om Tvärbanan i juni och är i dag glada över att Kristdemokraterna fått igenom sin politik genom hela processen.

Karl Henriksson (KD) som sitter i trafiknämnden i Stockholms läns landsting har kommenterat besluten på sin blogg. Så här skriver han om kollektivtrafiken:

Stockholms kollektivtrafik är inte dålig idag, men målet ska inte sättas lägre än att vi ska ha en kollektivtrafik i världsklass. Det behövs – för både miljöns och tillväxtens skull. Med de satsningar som vi gör och planerar att göra har vi goda chanser att nå dit. Gårdagens beslut var viktiga steg på vägen.

SVT:s ABC-nyheter och Nacka Värmdö-Posten skriver om beslutet i landstingsfullmäktige.

Här kan du läsa om fullmäktiges beslut i går.

”Betonglejon inte tillräckligt för att skydda gatorna mot terror”

Ny plan ska förbättra Stockholms trafik

Dags att besluta om budgeten för Stockholms läns landsting

Fyra av fem vårdcentraler har KD-vallöftet äldremottagning