Mitti om linjebytet

Kristdemokraterna vill som bekant att Skarpnäcksgrenen i samband med utbyggnaden till Nacka förs över till blå linje. En avgrening från en station vid Hammarby sjöstad är inte speciellt lång och skulle bidra till att den nya tunneln under Saltsjön inte bara hjälper resande till och från Nacka och Värmdö utan också de som reser på Hagsätra-, Farsta- och Skarpnäckslinjerna, som då skulle kunna få 50 procent högre turtäthet. Den nya sträckningen skulle kunna ansluta till dagens spår i Gullmarsplan eller Hammarbyhöjden. Iveckan uppmärksammar Mitti-tidningen förslaget.

I dag får SL en ny taxa och tar bort zonerna

Kristdemokraterna, Miljöpartiet, Moderaterna, Liberalerna och Centerpartiet i Stockholms läns landsting tecknade i våras en överenskommelse om kol

Ökat stöd till barn med autismspektrumdiagnos

Under 2017 bygger Stockholms läns landsting ut stödet från habiliteringen så att alla barn och unga till och med 18 år med autismspektrumdiagnos,