Möte på mobilt poliskontor

Mobilt poliskontor II
Foto: Markus Nyman

Kristdemokraterna är positivt inställda till mobila poliskontor. Idag höll Erik Slottner, Sofia Modigh och Micke Valier – Kristdemokraternas tre toppkandidater inför valet till Stockholms stadshus – möte med chefen för Södermalmspolisens ingripandesektion (IG-chefen) för att diskutera mobila poliskontor och hur det kan vara ett verktyg för att förebygga och stoppa brott. Mötet ägde rum på ett mobilt poliskontor, placerat precis utanför stadshuset.

Syftet med mobila poliskontor är att öka synligheten och tillgängligheten för allmänheten på platser där det finns ett tillfälligt behov. En stor satsning inleddes 2005 med mobila poliskontor på de mest brottsdrabbade platserna – Stureplan och Medborgarplatsen. Metoden är effektiv och har gett resultat.

De mobila poliskontoren finns på Stureplan och Medborgarplatsen varje fredag och lördag kväll. Arbetet har utvecklats under åren och är nu en naturlig stomme i Citys arbete mot våldet på allmän plats.

Nytt centrum ska hjälpa barn med allergi

Budgeten för 2018: Så mycket pengar får vården och kollektivtrafiken

En attraktiv, hållbar och växande Stockholmsregion med frihet för invånarna. Det är målet när Alliansen i Stockholms läns landsting presentera

Så hjälper vi barn med ADHD bättre

Genom att olika delar av samhället hjälps åt kan barn som har ADHD få bättre och bättre förutsättningar. Det skriver barn- och äldrelandsting

”Det måste gå att freda sin mark”

Kojor, tält och husvagnar. Tillfälliga bosättningar på privat mark gör att ägaren inte kan använda marken. Ofta måste markägaren städa, sane

Välkomna på medlemskväll med Ebba Busch Thor

Den 10 maj har vi äran att gästas av vår partiledare Ebba Busch Thor som kommer hålla ett inspirerande anförande och mingla tillsammans med oss.

Här byggs förlossningsvården ut mest i Stockholm

Nästa år flyttar förlossningskliniken på Huddinge sjukhus till en nybyggd avdelning. De kommande åren sker den största ökningen av kapaciteten

Kunskapen om lipödem ska öka i Stockholm

Landstingsrådet Ella Bohlin (KD) har engagerat sig för de kvinnor som drabbas av lipödem. Som ansvarig för kroniska sjukdomar och kvinnosjukvårde