Möte på mobilt poliskontor

Mobilt poliskontor II
Foto: Markus Nyman

Kristdemokraterna är positivt inställda till mobila poliskontor. Idag höll Erik Slottner, Sofia Modigh och Micke Valier – Kristdemokraternas tre toppkandidater inför valet till Stockholms stadshus – möte med chefen för Södermalmspolisens ingripandesektion (IG-chefen) för att diskutera mobila poliskontor och hur det kan vara ett verktyg för att förebygga och stoppa brott. Mötet ägde rum på ett mobilt poliskontor, placerat precis utanför stadshuset.

Syftet med mobila poliskontor är att öka synligheten och tillgängligheten för allmänheten på platser där det finns ett tillfälligt behov. En stor satsning inleddes 2005 med mobila poliskontor på de mest brottsdrabbade platserna – Stureplan och Medborgarplatsen. Metoden är effektiv och har gett resultat.

De mobila poliskontoren finns på Stureplan och Medborgarplatsen varje fredag och lördag kväll. Arbetet har utvecklats under åren och är nu en naturlig stomme i Citys arbete mot våldet på allmän plats.

Vi tar oron från läkare vid Astrid Lindgrens barnsjukhus på stort allvar

I dag skriver 32 läkare vid Astrid Lindgrens barnsjukhus på Svenska Dagbladets debattsida om brist på vårdplatser och arbetsmiljö. Situationen de

Nytt diagnoscentrum för cancer för tio miljoner

Stockholms läns landsting satsar 10,6 miljoner på ett diagnostiskt centrum för cancer vid Danderyds sjukhus. Det beslutar hälso- och sjukvårdsnä

Indikationer på avvikande mönster visar att granskning av journaler är viktig

Alliansen i Stockholms läns landsting välkomnar att hälso- och sjukvårdsförvaltningen granskar 400 journaler extra för att undersöka misstänkt

Vi kampanjar i Kungsträdgården 18 mars!

Imorgon kampanjar Kristdemokraterna i Stockholms stad i Kungsträdgården kl. 12:00! Erik Slottner, borgarråd, och Caroline Szyber, riksdagsledamot,

Bättre färdtjänst efter åtgärder

Efter att landstinget och taxiföretagen satte in åtgärder mot problemen i färdtjänsten i Stockholms län går det att se tendenser till att utvec

Högre ambitioner för att följa upp vården i Stockholm

Alliansen i Stockholms läns landsting ökar uppföljningen av att landstingets pengar används på rätt sätt genom att stärka uppföljningen av v

”Skattepengar ska inte gå till att hylla rånare”

Stiftelsen Mångkulturellt centrum i Botkyrka, som får 1,4 miljoner i verksamhetsstöd av Stockholms läns landsting i år, har medverkat till en vä

Bygg längdskidtunnel i Stockholm

Pressmeddelande Kristdemokraterna i Stockholm stad Stockholm den 8 mars 2016 Bygg längdskidtunnel i Stockholm Såhär i vasaloppstider är de

Lång väg kvar att gå på Internationella kvinnodagen

I dag den 8 mars är det den Internationella kvinnodagen. Ella Bohlin (KD) som har ansvar för kvinnosjukvården i Stockholms län över att mycket h

Ny partiavdelning och nya ordföranden!

Nu har alla partiavdelningar i Stockholms stad haft sina respektive årsmöten! Vi vill därför passa på att flagga för den nya avdelningen "Jär