Nöjdare patienter inom hemsjukvården

Patienter inom avancerad sjuvård i hemmet (ASiH) och närstående till patienter som avlidit har under året har besvarat en enkät om hur de har uppfattat vården från ASIH. Både patienter och närstående var genomgående mycket positiva till vården säger Stig Nyman (KD), bitr. finanslandstingsråd.

I stort sett alla patienter och närstående tyckte att telefontillgängligheten var mycket bra och att de alltid fick hjälp inom överenskommen tid. Drygt nio patienter av tio hade stort förtroende för den personal från ASiH som vårdade dem hemma och förtroende var lika högt hos de närstående. Men det mest glädjande är att både patienter och närstående svarade att de hade blivit bemötta med respekt och på ett hänsynsfullt sätt avslutar Stig Nyman.

Läs hela rapporten här:

”Betonglejon inte tillräckligt för att skydda gatorna mot terror”

Ny plan ska förbättra Stockholms trafik

Dags att besluta om budgeten för Stockholms läns landsting

Fyra av fem vårdcentraler har KD-vallöftet äldremottagning

Jakob Forssmed håller partiledartal 16 juni

Ella Bohlin kallar till samråd kring förlossningar inför sommaren

Så ska personer med CP-skada få bättre träning

Förlossningsvården får extra pengar för sommaren

Nytt centrum ska hjälpa barn med allergi