Nöjdare patienter inom hemsjukvården

Patienter inom avancerad sjuvård i hemmet (ASiH) och närstående till patienter som avlidit har under året har besvarat en enkät om hur de har uppfattat vården från ASIH. Både patienter och närstående var genomgående mycket positiva till vården säger Stig Nyman (KD), bitr. finanslandstingsråd.

I stort sett alla patienter och närstående tyckte att telefontillgängligheten var mycket bra och att de alltid fick hjälp inom överenskommen tid. Drygt nio patienter av tio hade stort förtroende för den personal från ASiH som vårdade dem hemma och förtroende var lika högt hos de närstående. Men det mest glädjande är att både patienter och närstående svarade att de hade blivit bemötta med respekt och på ett hänsynsfullt sätt avslutar Stig Nyman.

Läs hela rapporten här:

Lösning på plats för Danderyds barnakut

Lättakuten vid Danderyds sjukhus kommer inte att stänga vid årsskiftet utan ge vård för barn tills den nya organisationen för akutsjukvården ä

Alliansen förstärker barnmorskemottagningarna i Stockholms län med 25 miljoner kronor

Stockholms läns landsting har beslutat att satsa på barnmorskemottagningarna och skjuter till 25 miljoner kronor extra. Pengarna kommer till mottagn

Det här gör vi för benskörhet

Osteoporos är en sjukdom som drabbar många kvinnor. Ella Bohlin (KD) har lyft upp den på agendan i arbetet i Stockholms läns landsting. I dagarna

Alliansen startar upphandling av färdtjänsten med krav på sociala villkor

Nu startar nästa upphandling av färdtjänsten i Stockholms län. Alliansen har två prioriteringar: Att ställa krav på arbetsrättsliga och social

Stockholm inför en egen kömiljard

När regeringen kom till makten avskaffades kömiljarden. I dag tog därför landstingsstyrelsen i Stockholms läns landsting beslut om att införa en

Ebba Busch Thor och Ella Bohlin toppar Stockholms läns KD-listor