Nu fortsätter det Kristdemokratiska initiativet; Sjövägen.

Från och med 15 april 2011 kommer två båtar, M/S Mysing och M/S Ballerina trafikera Lidingö (Dalénum), Nacka (Nacka Strand, Finnboda Hamn samt Saltsjöqvarn) och Nybroplan. Nytt från 15 april är att de också trafikerar Norra Drurgårdsstaden, samt lägger till längst ute på Frihamnspiren. Torsdagen den 14 april deltog Michael Stjernström och Mats Reimbertsson vid invigningen av återlanseringen för denna nya och snabba resvägen för alla som vill resa effektivt och vackert mellan dessa punkter i Stockholm.
Sjävägen är ett projekt för göra Stockholms inre vattenvägar levande. I takt med att bebyggelse tillkommer i strandnära lägen, framförallt i Stockholm, Solna, Nacka och Lidingö ökar underlaget för pendlingsresor med båt. Kristdemokraterna har länge sett båttrafik på de inre vattenvägarna som ett sätt att bidra till att öka Stockholmsregionens attraktionskraft. Det finns därför skäl att utnyttja de möjligheter till utökad båttrafik som uppkommer i takt med att regionen växer.

För mer infomrmation: http://lidingosidan.se/3067/nu-aer-sjoevaegen-till-lidingoe-oeppen-hela-veckan

Alliansen höjer bidraget till ideella organisationer

Landstinget delar varje år ut bidrag till ideella organisationer som kompletterar eller förstärker hälso- och sjukvården. För 2018 höjs summan

Dags att planera för vården till 2040