Ny distriktsordförande för Kristdemokraterna

den 23 mars 2015

Maria Fälth valdes i helgen till ny distriktsordförande för Kristdemokraterna i Stockholms län. Hon är ordförande för beredningen för stora folksjukdomar i Stockholms läns landsting, vice gruppledare i landstinget och gruppledare i Upplands Väsby kommun.

– Jag är tacksam för det förtroende jag har fått av medlemmarna och ska göra allt jag kan för att stärka det kristdemokratiska inflytandet i Stockholms län. Det här är i dag ett av Kristdemokraternas starkaste fästen med stora möjligheter att fortsätta växa i den här helt avgörande regionen för vårt land, säger Maria Fälth.

Stockholms län är Kristdemokratenras näst största partidistrikt, vilket kommer att märkas när partiet under året väljer ny partiledare och utformar den politiska inriktningen. Partiet har nio kommunalråd i Stockholms län och styr i Stockholmsregionen i kommuner med sammanlagt över 800 000 invånare. Fem av sexton riksdagsledamöter kommer från Stockholmsregionen.

Maria Fälth efterträder Karl Henriksson på ordförandeposten. Camilla Brodin, kommunalråd i Täby, är ny första vice ordförande och Magnus Ramstrand, kommunalråd i Sollentuna, är andre vice ordförande.

För mer information:
Simon Olsson

Alliansen höjer bidraget till ideella organisationer

Landstinget delar varje år ut bidrag till ideella organisationer som kompletterar eller förstärker hälso- och sjukvården. För 2018 höjs summan

Dags att planera för vården till 2040

Framtidens hälso- och sjukvård kräver långsiktig planering. Alliansen vill ta ansvar för framtidens utmaningar och tillsätter därför en långt

Lösning på plats för Danderyds barnakut

Lättakuten vid Danderyds sjukhus kommer inte att stänga vid årsskiftet utan ge vård för barn tills den nya organisationen för akutsjukvården ä

Alliansen förstärker barnmorskemottagningarna i Stockholms län med 25 miljoner kronor

Stockholms läns landsting har beslutat att satsa på barnmorskemottagningarna och skjuter till 25 miljoner kronor extra. Pengarna kommer till mottagn

Det här gör vi för benskörhet

Osteoporos är en sjukdom som drabbar många kvinnor. Ella Bohlin (KD) har lyft upp den på agendan i arbetet i Stockholms läns landsting. I dagarna