Ny distriktsordförande för Kristdemokraterna

den 23 mars 2015

Maria Fälth valdes i helgen till ny distriktsordförande för Kristdemokraterna i Stockholms län. Hon är ordförande för beredningen för stora folksjukdomar i Stockholms läns landsting, vice gruppledare i landstinget och gruppledare i Upplands Väsby kommun.

– Jag är tacksam för det förtroende jag har fått av medlemmarna och ska göra allt jag kan för att stärka det kristdemokratiska inflytandet i Stockholms län. Det här är i dag ett av Kristdemokraternas starkaste fästen med stora möjligheter att fortsätta växa i den här helt avgörande regionen för vårt land, säger Maria Fälth.

Stockholms län är Kristdemokratenras näst största partidistrikt, vilket kommer att märkas när partiet under året väljer ny partiledare och utformar den politiska inriktningen. Partiet har nio kommunalråd i Stockholms län och styr i Stockholmsregionen i kommuner med sammanlagt över 800 000 invånare. Fem av sexton riksdagsledamöter kommer från Stockholmsregionen.

Maria Fälth efterträder Karl Henriksson på ordförandeposten. Camilla Brodin, kommunalråd i Täby, är ny första vice ordförande och Magnus Ramstrand, kommunalråd i Sollentuna, är andre vice ordförande.

För mer information:
Simon Olsson

”Betonglejon inte tillräckligt för att skydda gatorna mot terror”

Ny plan ska förbättra Stockholms trafik

Dags att besluta om budgeten för Stockholms läns landsting

Fyra av fem vårdcentraler har KD-vallöftet äldremottagning

Jakob Forssmed håller partiledartal 16 juni

Ella Bohlin kallar till samråd kring förlossningar inför sommaren

Så ska personer med CP-skada få bättre träning

Förlossningsvården får extra pengar för sommaren

Nytt centrum ska hjälpa barn med allergi