Nymålat

I dag presenterades designen på SL:s nya spårvagnar. Tonen kommer att gå i klassiskt blått och klädseln på sätena anknyter till SL:s spårkartor. Tanken är att den blå färgen återknyter till äldre tiders spårvagnar som en gång rullade på stadens gator. Designen på stolstyget bygger på SL:s spårkartor.

SL har beställt nya spårvagnar från spanska CAF, de första börjar levereras 2013 i samband med trafikstarten på Tvärbanans förlängning mot Solna. Men redan nu kommer den nya färgen att synas på de sex vagnar som trafikerar Spårväg City. Dock kommer stolstyget på plats först i ett senare skede.

Kristdemokraternas långa kamp för att återväcka spårvagnarna i Stockholmsområdet börjar ge ordentligt med avtryck.

Skola för barn med allergi får pris

Astma- och allergiskolan på Sachsska barn- och ungdomssjukhuset får Bemötandepriset från Stockholms läns landsting 2017. Teamets stöd till barn

Våga fråga om våld i nära relationer!

Att bli slagen av den du älskar. Att bli psykiskt misshandlad av den du lever med. Att bli hotad av en familjemedlem. Att tvingas uppsöka vård för

Nu inför vi alkolås på SL:s stationer

De stationer där förarna kliver av och på SL:s tåg ska få alkolås. Det gör att låsen blir billigare att installera och kan införas snabbare i

Stockholm inför vårdval för sexmottagningar

Den som behöver hjälp som rör sexualitet, sex och samlevnad eller könssjukdomar ska nu kunna välja vårdgivare genom vårdval i Stockholms län.

Alliansen höjer bidraget till ideella organisationer

Landstinget delar varje år ut bidrag till ideella organisationer som kompletterar eller förstärker hälso- och sjukvården. För 2018 höjs summan

Dags att planera för vården till 2040

Framtidens hälso- och sjukvård kräver långsiktig planering. Alliansen vill ta ansvar för framtidens utmaningar och tillsätter därför en långt