Om SjöVägen på Lidingösidan

Lidingösidan skriver i dag om att båttrafiken med SjöVägen som bl.a. lägger till vid Larsbergs brygga på sin rutt mellan Nybroplan, Nacka, Lidingö och Frihamnen, kommer att ta hand om pendelbåtstrafiken även under de kommande fyra åren. För några dagar sedan beslutade SL, efter avslutad upphandling, att SjöVägen får fortsätta med trafiken även efter den 31 mars i år. En nyhet är att samtliga av SL:s betalsystem nu kommer att gälla ombord på båtarna.
– Pendelbåtstrafiken via SjöVägen kommer även att kunna utökas och utgöra ett attraktivt alternativ när Slussen byggs om. Med denna befintliga option på ökad turtäthet blir den ett bra val för dem som helst undviker Slussen, säger Michael Stjernström (KD) gruppledare för Kristdemokraterna i SLL:s Trafiknämnd
SjöVägen startade som ett pilotprojekt i augusti 2010, se Lidingösidan 22 augusti 2010 för att utröna om det fanns något intresse och trafikunderlag för en pendelbåtstrafik mellan Stockholm, Nacka och Lidingö. Från startårets 40 000 resenärer är nu årssiffran uppe i nästan 250 000 personer

Nytt centrum ska hjälpa barn med allergi

Budgeten för 2018: Så mycket pengar får vården och kollektivtrafiken

En attraktiv, hållbar och växande Stockholmsregion med frihet för invånarna. Det är målet när Alliansen i Stockholms läns landsting presentera

Så hjälper vi barn med ADHD bättre

Genom att olika delar av samhället hjälps åt kan barn som har ADHD få bättre och bättre förutsättningar. Det skriver barn- och äldrelandsting

”Det måste gå att freda sin mark”

Kojor, tält och husvagnar. Tillfälliga bosättningar på privat mark gör att ägaren inte kan använda marken. Ofta måste markägaren städa, sane

Välkomna på medlemskväll med Ebba Busch Thor

Den 10 maj har vi äran att gästas av vår partiledare Ebba Busch Thor som kommer hålla ett inspirerande anförande och mingla tillsammans med oss.

Här byggs förlossningsvården ut mest i Stockholm

Nästa år flyttar förlossningskliniken på Huddinge sjukhus till en nybyggd avdelning. De kommande åren sker den största ökningen av kapaciteten

Kunskapen om lipödem ska öka i Stockholm

Landstingsrådet Ella Bohlin (KD) har engagerat sig för de kvinnor som drabbas av lipödem. Som ansvarig för kroniska sjukdomar och kvinnosjukvårde