Om SjöVägen på Lidingösidan

Lidingösidan skriver i dag om att båttrafiken med SjöVägen som bl.a. lägger till vid Larsbergs brygga på sin rutt mellan Nybroplan, Nacka, Lidingö och Frihamnen, kommer att ta hand om pendelbåtstrafiken även under de kommande fyra åren. För några dagar sedan beslutade SL, efter avslutad upphandling, att SjöVägen får fortsätta med trafiken även efter den 31 mars i år. En nyhet är att samtliga av SL:s betalsystem nu kommer att gälla ombord på båtarna.
– Pendelbåtstrafiken via SjöVägen kommer även att kunna utökas och utgöra ett attraktivt alternativ när Slussen byggs om. Med denna befintliga option på ökad turtäthet blir den ett bra val för dem som helst undviker Slussen, säger Michael Stjernström (KD) gruppledare för Kristdemokraterna i SLL:s Trafiknämnd
SjöVägen startade som ett pilotprojekt i augusti 2010, se Lidingösidan 22 augusti 2010 för att utröna om det fanns något intresse och trafikunderlag för en pendelbåtstrafik mellan Stockholm, Nacka och Lidingö. Från startårets 40 000 resenärer är nu årssiffran uppe i nästan 250 000 personer

Ny mottagning för assisterad befruktning öppnar i Solna strand

Solna och Sundbyberg får en ny mottagning som hjälper människor som har svårt att få barn. Förra veckan beslutade Alliansen att godkänna den ny