Välkomna på medlemskväll med Ebba Busch Thor

Den 10 maj har vi äran att gästas av vår partiledare Ebba Busch Thor som kommer hålla ett inspirerande anförande och mingla tillsammans med oss. Alla medlemmar i Kristdemokraterna Stockholms stad och län är välkomna att delta!

Tid: 10 maj 2017, fr. 18:00 registrering.
Plats: Bååtska rummet, Munkbroleden 17 (T-bana Gamla stan)

Vi bjuder på mingelmat!

Anmälan görs till ombudsman på: lovisa-teolinda.pettersson@kristdemokraterna.se

Hoppas vi ses!

Nu byter vi logotyp

Sedan 1996 har vi haft vår tidigare klädsel, nu svidar vi om. Nu tar vi steget och förnyar vår logotyp och vår visuella presentation. Vi är såklart fortfarande Kristdemokraterna, med vår kristna människosyn och värdegrund, men vi byter vår logotyp och grafiska profil. Genom vår nya logotyp förmedlar vi snabbt och självklart att det är vi, Kristdemokrater som är avsändare. Vår nya logotyp är stilren, tidlös och modern på samma gång.

Ella Bohlin och Erik Slottner deltar i minnesceremoni

Måndag den 10 april klockan 12.00 hålls det en tyst minut för att hedra offren för attacken i centrala Stockholm den 7 april.~

– Vi vill på detta sätt hedra offren och deras nära och kära. Terror ska inte få tysta vår vackra stad. Stockholm reser sig mot hat och våld. Vi uppmanar alla som har möjlighet att iaktta en stunds tystnad och stillhet idag kl 12 säger Ella Bohlin landstingsråd (KD) och Erik Slottner gruppledare i Stockholms stadshus (KD) i ett gemensamt uttalande.

Ceremonin hålls i Stadshusparken och är enbart för särskilt inbjudna gäster. Allmänheten kan följa ceremonin på SVT1.  http://www.svt.se .

Finansborgarrådet Karin Wanngård, finanslandstingsrådet Irene Svenonius och statsminister Stefan Löfven håller tal och arméns musikkår spelar.

Vi kampanjar i Kungsträdgården 18 mars!

Imorgon kampanjar Kristdemokraterna i Stockholms stad i Kungsträdgården kl. 12:00! Erik Slottner, borgarråd, och Caroline Szyber, riksdagsledamot, finns på plats för att svara på era frågor. Ryck mer än gärna tag i någon av våra vita jackor och prata om politik med oss! Vi finns på plats i cirka två timmar och bjuder på tydliga och konkreta förslag på hur vi ska lösa värderingskrisen i Sverige. Hoppas vi ses!

Ny partiavdelning och nya ordföranden!

Nu har alla partiavdelningar i Stockholms stad haft sina respektive årsmöten! Vi vill därför passa på att flagga för den nya avdelningen ”Järva-Västerort” som är en ihop slagning av ”Hässelby-Vällingby” och ”Spånga-Järva-Tenstas” partiavdelningar.

Många ordföranden har blivit omvalda men vi i Stockholms stad har även fått glädjen att hälsa nya ordföranden välkomna. God uppslutning, intressanta samtal och gott fika har präglat samtliga årsmöten. Nu tar vi tillsammans sikte på valrörelsen 2018!

Avdelningarnas ny- och omvalda ordföranden:

Bromma
Mejke Runström (Omval)
Kontakt: mejke.runstrom@kristdemokraterna.se

Farsta
Lars Hultkvist (Omval)
Kontakt: lars.hultkvist@kristdemokraterna.se

Kungsholmen
Ewa-Marie Ås (Omval)
Kontakt: ewa-marie.as@kristdemokraterna.se

Norrmalm
Erika Oscarius (Omval)