Vi kampanjar i Kungsträdgården 18 mars!

Imorgon kampanjar Kristdemokraterna i Stockholms stad i Kungsträdgården kl. 12:00! Erik Slottner, borgarråd, och Caroline Szyber, riksdagsledamot, finns på plats för att svara på era frågor. Ryck mer än gärna tag i någon av våra vita jackor och prata om politik med oss! Vi finns på plats i cirka två timmar och bjuder på tydliga och konkreta förslag på hur vi ska lösa värderingskrisen i Sverige. Hoppas vi ses!

Ny partiavdelning och nya ordföranden!

Nu har alla partiavdelningar i Stockholms stad haft sina respektive årsmöten! Vi vill därför passa på att flagga för den nya avdelningen ”Järva-Västerort” som är en ihop slagning av ”Hässelby-Vällingby” och ”Spånga-Järva-Tenstas” partiavdelningar.

Många ordföranden har blivit omvalda men vi i Stockholms stad har även fått glädjen att hälsa nya ordföranden välkomna. God uppslutning, intressanta samtal och gott fika har präglat samtliga årsmöten. Nu tar vi tillsammans sikte på valrörelsen 2018!

Avdelningarnas ny- och omvalda ordföranden:

Bromma
Mejke Runström (Omval)
Kontakt: mejke.runstrom@kristdemokraterna.se

Farsta
Lars Hultkvist (Omval)
Kontakt: lars.hultkvist@kristdemokraterna.se

Kungsholmen
Ewa-Marie Ås (Omval)
Kontakt: ewa-marie.as@kristdemokraterna.se

Norrmalm
Erika Oscarius (Omval)
Kontakt: erika.oscarius@kristdemokraterna.se

Järva-Västerort
Fredrik Wallén (Nyval) Var tidigare ordförande för den gamla avdelningen Hässelby-Vällingby
Kontakt: fredrik.wallen@kristdemokraterna.se

Skarpnäck
Jonathan Lindgren (Omval)
Kontakt: jonathan.lindgren@kristdemokraterna.se

Sydväst
Anton Roos (Nyval)
Kontakt:mailto:anton.roos@kristdemokraterna.se

Södermalm
Ofelia Namazova Venneman (Nyval)
Kontakt: ofelia.namazova@kristdemokraterna.se

Östermalm
Britt Westerlind (Omval)
Kontakt: britt.westerlind@kristdemokraterna.se

Kommentar angående problem i journalsystem för BB

Journalsystemet Obstretrix används för att överföra den gravida kvinnans och fostrets journaler från mödravården till förlossningsavdelningen. Under helgen som har varit har journalsystemet dragits med problem och natten mot måndag fungerade det inte alls.

– Vården idag är helt beroende av en fungerande IT miljö, störningar som denna orsakar problem. När det händer är det dock viktigt att det finns en rutin som fungerar och så har också skett i det här fallet, säger barn- och äldrelandstingsråd Ella Bohlin (KD).

Både IT-avdelning och sjukhusen har arbetat med att identifiera problemet och vid lunchtid på måndagen 23 jan var problemet avhjälpt. Det finns ännu ingen bild av de eventuella konsekvenserna men det ska dock inte ha skett några allvarliga incidenter. När it-system inte fungerar som det ska finns det rutiner och en handlingsplan för hur personalen ska arbeta och föra journal för hand, sedan förs det in i systemet manuellt i efterhand. Det är en större arbetsbelastning men det ska inte medföra några risker för barn eller föräldrar.

– Jag har följt utvecklingen och fått information att det inte föreligger någon patientsäkerhetsrisk. Med det sagt ska vi följa upp det här och undvika att det händer igen, säger Ella Bohlin (KD).

– Jag beklagar den extra arbetsbelastning som har drabbat personalen men har fått försäkrat att det inte ska ha varit några risker för föräldrar eller barn, säger Ella Bohlin (KD).

För mer information och kontakt med Ella Bohlin:
Roksana Schnittger