Medlemsmöte -1 år kvar till valet

Vi vill hälsa alla medlemmar välkomna till Kristdemokraterna i Stockholms stad och läns medlemsmöte!

Vi har äran att gästas av vår vice partiledare Jakob Forssmed, som 11:00 kommer hålla ett inspirerande anförande och peppa oss alla inför det kommande valet! Tid för frågor och diskussion kommer finnas.

Vi bjuder på mingelmat!
Efter mingel och mat kampanjar vi gemensamt i Solna. Material finns på plats – ta gärna med dig KD-jacka / t- shirt eller värdinneband med nya loggan.

Tid: 9 september 2017, insläpp och avprickning från kl 10:30

Plats: Solna stadshus, Stadshusgången 2 (T-bana Solna centrum)

Anmälan senast 3 september med anmälningskod: KD9S

Via denna länk:

Kristdemokraterna i Stockholms läns landsting söker pressekreterare

Stockholms läns landsting är en av Sveriges största arbetsgivare och påverkar varje dag hundratusentals stockholmare som åker kollektivtrafik eller uppsöker vården. Kristdemokraterna ingår i den styrande Alliansen och vi söker dig som vill arbeta som pressekreterare med ansvar för att föra ut vår politik kring trafik, regionplanering, sjukvård och kulturfrågor.

Som pressekreterare ansvarar du för kontakter med media i första hand men också med landstingsgruppens politiker för att stödja dem i kommunikativt arbete. Du kommer ansvara för nyhetsbrev och genomföra omvärldsbevakning. Arbetet innefattar också att sätta sig in i handlingar och protokoll.

Som medarbetare på kansliet ingår ibland resor i tjänsten och tempot är emellanåt högt med oregelbundna arbetstider. Vi vill att du som söker tjänsten har universitetsutbildning eller motsvarande inom relevant område. Du bör även ha erfarenheter från politiska organisationer eller annan relevant arbetslivserfarenhet, samt ha god kunskap om politik och kunna göra politiska bedömningar och analyser.

Vi värderar förmåga att tänka kreativt, ta ansvar och ta egna initiativ. Mycket god kommunikativ förmåga är ett absolut krav. Social kompetens är viktiga egenskaper, liksom goda kunskaper att uttrycka sig i tal och skrift, även på engelska. Vi tror att du är målinriktad och driven, har lätt för att samarbeta och knyta kontakter. Du behöver kunna hantera stress och ha förmågan att fatta beslut under tidspress.

Vi vill att du har kunskaper om Kristdemokraterna och partiets ideologi. Det är viktigt att du delar partiets värderingar, men medlemskap är inget krav.

Har du frågor om tjänsten, kontakta Ella Bohlin på ella@kristdemokraterna.se eller David Winks på david.winks@kristdemokraterna.se eller 070-737 41 86.

Skicka ansökan till Ella Bohlin senast 15 augusti. Ansökan ska innehålla ett personligt brev, tre referenser med kontaktuppgifter samt ett komplett CV. Vi tillämpar individuell lönesättning och kollektivavtal enligt avtal 98. Önskat tillträde sker efter överenskommelse men gärna under september månad.

Jakob Forssmed håller partiledartal 16 juni

Den 16 juni håller vår tillförordnande partiledare Jakob Forssmed partiledartal under Järva politikervecka. Givetvis ska vi kristdemokrater finnas på plats och supporta Jakob!

Tid: Fredag 16 juni, kl. 18:30 – 19:45
Plats: Spång Idrottsplats, Solhems Hagväg 2, Spånga. (Buss 512 och 514 tar er precis utanför idrottsplatsen)

Kristdemokraterna i Stockholm stads partidistrikt kommer även finnas på plats med utställartält under fredag, lördag och söndag.

Vårt fb-event för Jakobs tal hittar du här: https://www.facebook.com/kdstockholm/?fref=ts

Hoppas vi ses!

Vid frågor kontakta ombudsman på: lovisa-teolinda.pettersson@kristdemokraterna.se

Välkomna på medlemskväll med Ebba Busch Thor

Den 10 maj har vi äran att gästas av vår partiledare Ebba Busch Thor som kommer hålla ett inspirerande anförande och mingla tillsammans med oss. Alla medlemmar i Kristdemokraterna Stockholms stad och län är välkomna att delta!

Tid: 10 maj 2017, fr. 18:00 registrering.
Plats: Bååtska rummet, Munkbroleden 17 (T-bana Gamla stan)

Vi bjuder på mingelmat!

Anmälan görs till ombudsman på: lovisa-teolinda.pettersson@kristdemokraterna.se

Hoppas vi ses!

Nu byter vi logotyp

Sedan 1996 har vi haft vår tidigare klädsel, nu svidar vi om. Nu tar vi steget och förnyar vår logotyp och vår visuella presentation. Vi är såklart fortfarande Kristdemokraterna, med vår kristna människosyn och värdegrund, men vi byter vår logotyp och grafiska profil. Genom vår nya logotyp förmedlar vi snabbt och självklart att det är vi, Kristdemokrater som är avsändare. Vår nya logotyp är stilren, tidlös och modern på samma gång.

Ella Bohlin och Erik Slottner deltar i minnesceremoni

Måndag den 10 april klockan 12.00 hålls det en tyst minut för att hedra offren för attacken i centrala Stockholm den 7 april.~

– Vi vill på detta sätt hedra offren och deras nära och kära. Terror ska inte få tysta vår vackra stad. Stockholm reser sig mot hat och våld. Vi uppmanar alla som har möjlighet att iaktta en stunds tystnad och stillhet idag kl 12 säger Ella Bohlin landstingsråd (KD) och Erik Slottner gruppledare i Stockholms stadshus (KD) i ett gemensamt uttalande.

Ceremonin hålls i Stadshusparken och är enbart för särskilt inbjudna gäster. Allmänheten kan följa ceremonin på SVT1.  http://www.svt.se .

Finansborgarrådet Karin Wanngård, finanslandstingsrådet Irene Svenonius och statsminister Stefan Löfven håller tal och arméns musikkår spelar.

Vi kampanjar i Kungsträdgården 18 mars!

Imorgon kampanjar Kristdemokraterna i Stockholms stad i Kungsträdgården kl. 12:00! Erik Slottner, borgarråd, och Caroline Szyber, riksdagsledamot, finns på plats för att svara på era frågor. Ryck mer än gärna tag i någon av våra vita jackor och prata om politik med oss! Vi finns på plats i cirka två timmar och bjuder på tydliga och konkreta förslag på hur vi ska lösa värderingskrisen i Sverige. Hoppas vi ses!

Ny partiavdelning och nya ordföranden!

Nu har alla partiavdelningar i Stockholms stad haft sina respektive årsmöten! Vi vill därför passa på att flagga för den nya avdelningen ”Järva-Västerort” som är en ihop slagning av ”Hässelby-Vällingby” och ”Spånga-Järva-Tenstas” partiavdelningar.

Många ordföranden har blivit omvalda men vi i Stockholms stad har även fått glädjen att hälsa nya ordföranden välkomna. God uppslutning, intressanta samtal och gott fika har präglat samtliga årsmöten. Nu tar vi tillsammans sikte på valrörelsen 2018!

Avdelningarnas ny- och omvalda ordföranden:

Bromma
Mejke Runström (Omval)
Kontakt: mejke.runstrom@kristdemokraterna.se

Farsta
Lars Hultkvist (Omval)
Kontakt: lars.hultkvist@kristdemokraterna.se

Kungsholmen
Ewa-Marie Ås (Omval)
Kontakt: ewa-marie.as@kristdemokraterna.se

Norrmalm
Erika Oscarius (Omval)