Operationerna för bröstcancer ska bli fler

– Det är mycket problematiskt att sjukhusen inte har tagit emot det antal patienter som de tidigare har lovat så att antalet bröstcanceroperationer har minskat. Vi kommer nu att följa upp det här. Operationerna ska bli fler så att alla får den vård de behöver i rätt tid.

21 juni 2016

Ella Bohlin (KD)Det säger Ella Bohlin (KD), landstingsråd med ansvar för cancervården i Stockholms län, med anledning av medierapporteringen om att antalet bröstcanceroperationer har minskat med en tredjedel i Stockholms län sedan början av året.

– Vi organiserade om bröstcancervården och införde tre Bröstcentrum för att förbättra för patienterna och ge en mer jämlik vård. Det innebär ett nytt uppdrag för sjukhusen, som de har sagt att de ska klara. Vi i Alliansen accepterar inte att patienter med bröstcancer riskerar att få sämre vård, säger Ella Bohlin.

”Betonglejon inte tillräckligt för att skydda gatorna mot terror”

Ny plan ska förbättra Stockholms trafik

Dags att besluta om budgeten för Stockholms läns landsting

Fyra av fem vårdcentraler har KD-vallöftet äldremottagning