Operationerna för bröstcancer ska bli fler

– Det är mycket problematiskt att sjukhusen inte har tagit emot det antal patienter som de tidigare har lovat så att antalet bröstcanceroperationer har minskat. Vi kommer nu att följa upp det här. Operationerna ska bli fler så att alla får den vård de behöver i rätt tid.

21 juni 2016

Ella Bohlin (KD)Det säger Ella Bohlin (KD), landstingsråd med ansvar för cancervården i Stockholms län, med anledning av medierapporteringen om att antalet bröstcanceroperationer har minskat med en tredjedel i Stockholms län sedan början av året.

– Vi organiserade om bröstcancervården och införde tre Bröstcentrum för att förbättra för patienterna och ge en mer jämlik vård. Det innebär ett nytt uppdrag för sjukhusen, som de har sagt att de ska klara. Vi i Alliansen accepterar inte att patienter med bröstcancer riskerar att få sämre vård, säger Ella Bohlin.

Nytt centrum ska hjälpa barn med allergi

Budgeten för 2018: Så mycket pengar får vården och kollektivtrafiken

En attraktiv, hållbar och växande Stockholmsregion med frihet för invånarna. Det är målet när Alliansen i Stockholms läns landsting presentera

Så hjälper vi barn med ADHD bättre

Genom att olika delar av samhället hjälps åt kan barn som har ADHD få bättre och bättre förutsättningar. Det skriver barn- och äldrelandsting

”Det måste gå att freda sin mark”

Kojor, tält och husvagnar. Tillfälliga bosättningar på privat mark gör att ägaren inte kan använda marken. Ofta måste markägaren städa, sane

Välkomna på medlemskväll med Ebba Busch Thor

Den 10 maj har vi äran att gästas av vår partiledare Ebba Busch Thor som kommer hålla ett inspirerande anförande och mingla tillsammans med oss.

Här byggs förlossningsvården ut mest i Stockholm

Nästa år flyttar förlossningskliniken på Huddinge sjukhus till en nybyggd avdelning. De kommande åren sker den största ökningen av kapaciteten

Kunskapen om lipödem ska öka i Stockholm

Landstingsrådet Ella Bohlin (KD) har engagerat sig för de kvinnor som drabbas av lipödem. Som ansvarig för kroniska sjukdomar och kvinnosjukvårde