Överdäcka Södertäljevägen!

Erik sittande
Foto: Scharlotte Peppare

Erik Slottner (KD), ledamot i Stadsbyggnadsnämnden och vice gruppledare för Kristdemokraterna i Stockholms Stadshus, driver frågan om att Södertäljevägen ska överdäckas mellan Liljeholmen och Årstadal. Stockholms stads budget för 2014 fastslår att det är angeläget att göra om Södertäljevägen till en stadsgata. I dagens DN (20/1) presenterar ett arkitektföretag ett förslag på hur arbetet kan gå vidare.

− Det är mycket positivt att frågan om överdäckning av Södertäljevägen är levande och att det finns konkreta förslag på hur vi går vidare. Nästa steg är att vi inom alliansen driver denna fråga vidare så att vi kan presentera konkreta lösningar på hur vi kan knyta samman Liljeholmens delar, säger Erik Slottner (KD).

− En överdäckning har flera fördelar. Vi skapar en mer mänsklig stadsmiljö och kopplar samman stadens olika delar, vilket går i linje med Stockholms översiktsplan promenadstaden. Vi frigör dessutom ytor för bostäder, kontor eller till exempel en park och ett sportcentrum, säger Erik Slottner (KD).

Markus Nyman

Erik Slottner har tidigare lyft denna fråga, till exempel i DN (9/12 2013)

Direktpress skriver om Erik Slottners utspel. Läs mer här

Nytt diagnoscentrum för cancer för tio miljoner

Stockholms läns landsting satsar 10,6 miljoner på ett diagnostiskt centrum för cancer vid Danderyds sjukhus. Det beslutar hälso- och sjukvårdsnä

Indikationer på avvikande mönster visar att granskning av journaler är viktig

Alliansen i Stockholms läns landsting välkomnar att hälso- och sjukvårdsförvaltningen granskar 400 journaler extra för att undersöka misstänkt

Vi kampanjar i Kungsträdgården 18 mars!

Imorgon kampanjar Kristdemokraterna i Stockholms stad i Kungsträdgården kl. 12:00! Erik Slottner, borgarråd, och Caroline Szyber, riksdagsledamot,

Bättre färdtjänst efter åtgärder

Efter att landstinget och taxiföretagen satte in åtgärder mot problemen i färdtjänsten i Stockholms län går det att se tendenser till att utvec

Högre ambitioner för att följa upp vården i Stockholm

Alliansen i Stockholms läns landsting ökar uppföljningen av att landstingets pengar används på rätt sätt genom att stärka uppföljningen av v

”Skattepengar ska inte gå till att hylla rånare”

Stiftelsen Mångkulturellt centrum i Botkyrka, som får 1,4 miljoner i verksamhetsstöd av Stockholms läns landsting i år, har medverkat till en vä

Bygg längdskidtunnel i Stockholm

Pressmeddelande Kristdemokraterna i Stockholm stad Stockholm den 8 mars 2016 Bygg längdskidtunnel i Stockholm Såhär i vasaloppstider är de

Lång väg kvar att gå på Internationella kvinnodagen

I dag den 8 mars är det den Internationella kvinnodagen. Ella Bohlin (KD) som har ansvar för kvinnosjukvården i Stockholms län över att mycket h

Ny partiavdelning och nya ordföranden!

Nu har alla partiavdelningar i Stockholms stad haft sina respektive årsmöten! Vi vill därför passa på att flagga för den nya avdelningen "Jär

Alliansen fortsatt större än rödgröna i ny mätning

Novus har för Stockholms Tidningens räkning frågat 1 100 personer i Stockholms län om deras sympatier i landstingsvalet. Allianspartierna samlar 4