Partnerbyte

Nu väljer näringslivet i form av The Carlyle Group, som köpt Nacka Strad, gå in istället för Vasakronan och tillsammans med kommunerna och SL fortsätta utveckla pendelbåtstrafiken mellan Lidingö, Nacka och Slussen. Detta är en viktigt förutsättning för att Stockholms inre vatten ska kunna fortsätta att växa och utbyggnaden av bostäder ska kunna ske i framförallt Nacka. För de människor som väljer att flytta till de nya bostadsområdena i både Nacka Strand, Kvarnholmen eller Larsberg på Lidingö är pendelbåtstrafiken en viktig service. Att miljövänlig pendelbåtstrafik finns på plats redan från start när nya områden etableras är av vikt för att resenärerna även i fortsättningen ska välja att resa med kollektivtrafiken istället för att börja ta den egna bilen. Sjövägen är ett lyssnade exempel på när flera samhällsaktörer tar ett aktivt ansvar för att förbättra nyttjandet av Stockholms vattenvägar och försköna staden genom att minska biltrafiken.

I dag får SL en ny taxa och tar bort zonerna

Kristdemokraterna, Miljöpartiet, Moderaterna, Liberalerna och Centerpartiet i Stockholms läns landsting tecknade i våras en överenskommelse om kol

Ökat stöd till barn med autismspektrumdiagnos

Under 2017 bygger Stockholms läns landsting ut stödet från habiliteringen så att alla barn och unga till och med 18 år med autismspektrumdiagnos,