Pendelbåtar gör dig lycklig

Faksimil från Dagens Nyheter. Reportage: "Vattenvägen till jobbet"

Att ta båten till jobbet tycks göra människor lite lyckligare. Det framgår av dagens reportage i Dagens Nyheter om Kristdemokraternas succé Sjövägen.

Kristdemokraterna tog initiativ till, bildade opinion för, leverade, utvecklade och invigde pendelbåten Sjövägen mellan Frihamnen och Nybroplan – och vi kan konstatera att arbetspendling till sjöss har blivit en succé. Dagens Nyheter berättar i dag att resandet ständigt har ökat sedan starten. Och inte nog med det, passagerarna uppskattar enligt tidningen att slippa trängseln och stressen genom att välja Stockholms naturliga vattenvägar.

Ur artikeln i Dagens Nyheter:

De pendlar varje morgon, precis som hundratusentals andra stockholmare. Men de behöver inte sitta i bilköer eller tränga ihop sig i skakiga tunnelbanevagnar. Att ta båten till jobbet tycks göra människor lite mindre stressade. Och lite lyckligare.

Läs mer om hur Kristdemokraterna utvecklar pendelbåtstrafiken:
Beslut om pendelbåtar på sträckorna Ekerö-Gamla stan >>
Snabba, moderna pendelbåtar kan lösa trafikproppar >>
Beslut om pendelbåtar som drivs av el >>

”Betonglejon inte tillräckligt för att skydda gatorna mot terror”

Ny plan ska förbättra Stockholms trafik

Dags att besluta om budgeten för Stockholms läns landsting

Fyra av fem vårdcentraler har KD-vallöftet äldremottagning

Jakob Forssmed håller partiledartal 16 juni

Ella Bohlin kallar till samråd kring förlossningar inför sommaren

Så ska personer med CP-skada få bättre träning

Förlossningsvården får extra pengar för sommaren