Portade huliganer ska hållas borta

För ett år sedan fick Polisen möjlighet att upprätta ett aktuellt register över portade fotbollssupportrar i syfte att kunna skapa ordning och reda i samband med fotbollsmatcher, men registret fungerar inte som tänkt. Kristdemokraterna i Stockholms stadshus kräver därför att lagen skärps så att ID-kontroller blir möjligt.

– Trygghet i samband med fotbollsmatcher är en viktig fråga i Stockholm. Vi behöver därför skapa förutsättningar att upprätthålla de regler som finns. Låt fotbollsarrangören kräva ID-kort för att hålla portade supportrar borta från läktaren. Det är också viktigt att fotbollsklubbarna har full information om hur många och vilka av det egna lagets supportrar som portats av polisen, säger Erik Slottner (KD).

– Det är orimligt att arrangören inte får avkräva identitet. I många andra sammanhang är det en självklarhet att styrka att man är behörig, som när man exempelvis ska hämta ut ett paket på posten. Detsamma ska givetvis kunna gälla fotbollssupportrar, om det krävs för att upprätthålla ordning i samband med match, avslutar Slottner.

Nytt centrum ska hjälpa barn med allergi

Budgeten för 2018: Så mycket pengar får vården och kollektivtrafiken

En attraktiv, hållbar och växande Stockholmsregion med frihet för invånarna. Det är målet när Alliansen i Stockholms läns landsting presentera

Så hjälper vi barn med ADHD bättre

Genom att olika delar av samhället hjälps åt kan barn som har ADHD få bättre och bättre förutsättningar. Det skriver barn- och äldrelandsting

”Det måste gå att freda sin mark”

Kojor, tält och husvagnar. Tillfälliga bosättningar på privat mark gör att ägaren inte kan använda marken. Ofta måste markägaren städa, sane

Välkomna på medlemskväll med Ebba Busch Thor

Den 10 maj har vi äran att gästas av vår partiledare Ebba Busch Thor som kommer hålla ett inspirerande anförande och mingla tillsammans med oss.

Här byggs förlossningsvården ut mest i Stockholm

Nästa år flyttar förlossningskliniken på Huddinge sjukhus till en nybyggd avdelning. De kommande åren sker den största ökningen av kapaciteten

Kunskapen om lipödem ska öka i Stockholm

Landstingsrådet Ella Bohlin (KD) har engagerat sig för de kvinnor som drabbas av lipödem. Som ansvarig för kroniska sjukdomar och kvinnosjukvårde