Portade huliganer ska hållas borta

För ett år sedan fick Polisen möjlighet att upprätta ett aktuellt register över portade fotbollssupportrar i syfte att kunna skapa ordning och reda i samband med fotbollsmatcher, men registret fungerar inte som tänkt. Kristdemokraterna i Stockholms stadshus kräver därför att lagen skärps så att ID-kontroller blir möjligt.

– Trygghet i samband med fotbollsmatcher är en viktig fråga i Stockholm. Vi behöver därför skapa förutsättningar att upprätthålla de regler som finns. Låt fotbollsarrangören kräva ID-kort för att hålla portade supportrar borta från läktaren. Det är också viktigt att fotbollsklubbarna har full information om hur många och vilka av det egna lagets supportrar som portats av polisen, säger Erik Slottner (KD).

– Det är orimligt att arrangören inte får avkräva identitet. I många andra sammanhang är det en självklarhet att styrka att man är behörig, som när man exempelvis ska hämta ut ett paket på posten. Detsamma ska givetvis kunna gälla fotbollssupportrar, om det krävs för att upprätthålla ordning i samband med match, avslutar Slottner.

Vi tar oron från läkare vid Astrid Lindgrens barnsjukhus på stort allvar

I dag skriver 32 läkare vid Astrid Lindgrens barnsjukhus på Svenska Dagbladets debattsida om brist på vårdplatser och arbetsmiljö. Situationen de

Nytt diagnoscentrum för cancer för tio miljoner

Stockholms läns landsting satsar 10,6 miljoner på ett diagnostiskt centrum för cancer vid Danderyds sjukhus. Det beslutar hälso- och sjukvårdsnä

Indikationer på avvikande mönster visar att granskning av journaler är viktig

Alliansen i Stockholms läns landsting välkomnar att hälso- och sjukvårdsförvaltningen granskar 400 journaler extra för att undersöka misstänkt

Vi kampanjar i Kungsträdgården 18 mars!

Imorgon kampanjar Kristdemokraterna i Stockholms stad i Kungsträdgården kl. 12:00! Erik Slottner, borgarråd, och Caroline Szyber, riksdagsledamot,

Bättre färdtjänst efter åtgärder

Efter att landstinget och taxiföretagen satte in åtgärder mot problemen i färdtjänsten i Stockholms län går det att se tendenser till att utvec

Högre ambitioner för att följa upp vården i Stockholm

Alliansen i Stockholms läns landsting ökar uppföljningen av att landstingets pengar används på rätt sätt genom att stärka uppföljningen av v

”Skattepengar ska inte gå till att hylla rånare”

Stiftelsen Mångkulturellt centrum i Botkyrka, som får 1,4 miljoner i verksamhetsstöd av Stockholms läns landsting i år, har medverkat till en vä

Bygg längdskidtunnel i Stockholm

Pressmeddelande Kristdemokraterna i Stockholm stad Stockholm den 8 mars 2016 Bygg längdskidtunnel i Stockholm Såhär i vasaloppstider är de

Lång väg kvar att gå på Internationella kvinnodagen

I dag den 8 mars är det den Internationella kvinnodagen. Ella Bohlin (KD) som har ansvar för kvinnosjukvården i Stockholms län över att mycket h

Ny partiavdelning och nya ordföranden!

Nu har alla partiavdelningar i Stockholms stad haft sina respektive årsmöten! Vi vill därför passa på att flagga för den nya avdelningen "Jär