Race for change

Kungsholmen 20130921

I lördags gick ”Race for change” loppet där insamlade medel går till att ge barn som växer upp i fattiga förhållanden ett värdigt liv. Kristdemokraterna ger barn och ungas uppväxtvillkor största prioritet och har drivit igenom höjt bostadsbidrag för ekonomiskt utsatta barnfamiljer i årets budgetförhandlingar. Om detta och mycket annat pratade vår lokalavdelning i Kungsholmen om när de träffade motionärer under Race for change loppet.

Ny mottagning för assisterad befruktning öppnar i Solna strand

Solna och Sundbyberg får en ny mottagning som hjälper människor som har svårt att få barn. Förra veckan beslutade Alliansen att godkänna den ny

Stockholm först med fokusrapport för den dolda kvinnosjukdomen lipödem

Alliansen i Stockholms läns landsting uppmärksammar situationen för kvinnor som drabbas av den kroniska och ofta smärtsamma sjukdomen lipödem. De