Rädda Järnvägsrestaurangen!

– Järnvägsrestaurangen Östra station räddades en gång i tiden av en stamgäst, nu hotas den av SL. Självklart ska inte SL sätta en legendarisk 30-talskrog i konkurs, en krog som betytt så mycket för så många i Stockholm säger Caroline Szyber (KD) distriktsordförande och riksdagsledamot för Stockholm Stad.

– På Östermalm finns en rad kaféer och restauranger som ägt av samma familj i generationer och har originalinredningar bevarade. En av dem mest kända är Järnvägsrestaurangen vid Östra station. En plats som inte minst betytt mycket för generationer av Djurgårdare fortsätter Caroline Szyber (KD) distriktsordförande och riksdagsledamot.

– Jag kommer ta upp frågan med Kristdemokraterna i landstingets Trafiknämnd och kräva en snabb lösning på hyresproblemet. Självklart ska inte SL tvinga detta familjeföretag i konkurs.

Fakta: En hyressmäll på 800.000 kronor hotar att stänga den anrika Järnvägsrestaurangen vid Östra Station efter det att SL inte uppmärksammat formuleringarna i sina hyresavtal.

Kristdemokraterna i Stockholms läns landsting söker pressekreterare

Stockholms läns landsting är en av Sveriges största arbetsgivare och påverkar varje dag hundratusentals stockholmare som åker kollektivtrafik ell

”Betonglejon inte tillräckligt för att skydda gatorna mot terror”

Ny plan ska förbättra Stockholms trafik