Resenärer uppskattar Kristdemokraternas trafikpolitik!

Kristdemokraternas mångåriga arbete för att utveckla pendelbåtstrafiken för alla som inte kan gå på vatten har gett ett gott resultat! Antalet resenärer som vardagar under årets fem första veckor reste med Sjövägen, pendelbåtstrafiken mellan Nybrokajen – Nacka Strand – Frihamnen – Lidingö ökade med 49 % i jämförelse med motsvarande period år 2011.

Att resenärer numera kan resa med SL´s periodkort ombord på pendelbåtarna är en av anledningarna till framgången med Pilotprojekt SjöVägen. Kristdemokraterna vill även att  SL:s resegaranti ska omfatta pendelbåtstrafiken. En annan viktig orsak till populartiteten är att pendelbåtstrafiken förkortar resvägen mellan Nacka strand och Lidingö med upp till 49 minuter. Mellan Frihamnen och Nacka strand förkortas restiden med upp till 48 minuter, alltså mätt med stockholmsmått ger det pendlare oceaner av tid att hänga med familjen istället.

Alliansen höjer bidraget till ideella organisationer

Landstinget delar varje år ut bidrag till ideella organisationer som kompletterar eller förstärker hälso- och sjukvården. För 2018 höjs summan

Dags att planera för vården till 2040

Framtidens hälso- och sjukvård kräver långsiktig planering. Alliansen vill ta ansvar för framtidens utmaningar och tillsätter därför en långt