Rusta upp Saltsjöbanan och förläng Tvärbanan!

– Underhållet av Saltsjöbanan har under flera decennier varit eftersatt i väntan på nedläggning eller konvertering till spårväg. Nu måste det vara slut på detta förfall. Saltsjöbanan måste nu rustas upp och tillgänglighetsanpassas för människor med funktionsnedsättning. Samtidigt behöver Tvärbanan i Sickla förlängas till Saltsjöbanan, säger Michael Stjernström, gruppledare i Trafiknämnden (KD), Stockholms läns landsting.

– Genom att rusta upp Saltsjöbanan istället för att konvertera den till spårväg är det möjligt att fortsätta med trafiken och därmed slippa fler års avstängning med ersättningsbussar som följd, fortsätter Michael Stjernström.

– En modern och tillgänglig Saltsjöbana, förlängd Tvärbana, utvecklad pendelbåtstrafik och utbyggd Tunnelbana till Nacka kommer att ge framtidens invånare i Nacka och Värmdö en attraktiv och kapacitetsstark kollektivtrafik, avslutar Michael Stjernström.

Ny mottagning för assisterad befruktning öppnar i Solna strand

Solna och Sundbyberg får en ny mottagning som hjälper människor som har svårt att få barn. Förra veckan beslutade Alliansen att godkänna den ny

Stockholm först med fokusrapport för den dolda kvinnosjukdomen lipödem

Alliansen i Stockholms läns landsting uppmärksammar situationen för kvinnor som drabbas av den kroniska och ofta smärtsamma sjukdomen lipödem. De