Så bra kan det vara

2011-05-18
Reflexioner
2011:13

Hittills idag har jag som utredningsordförande varit fokuserad på ett av mina statliga uppdrag – Kommittén för förstärkning av den kommunala demokratins funktionssätt. En bra och konstruktiv dag tillsammans med aktiva ledamöter, experter och sekreterare.
Efter en kort stund på kontoret i landstingshuset, så får jag ett mail med länk till Twitter om Nya Karolinska. Det kändes helt naturligt att sprida den nya kunskapen vidare på det här sättet. Nya Karolinska Solna är utsedd till bästa internationella OPS-projekt vid en Public Private Partnership-gala i London!

Stig Nyman, kristdemokrat
Forsknings- och äldrelandstingsråd

Alliansen höjer bidraget till ideella organisationer

Landstinget delar varje år ut bidrag till ideella organisationer som kompletterar eller förstärker hälso- och sjukvården. För 2018 höjs summan