Satsa på Drottninggatan!

Erik Slottner (KD)

Pressmeddelande

– Kristdemokraterna betonar vikten av en vacker och levande stad. Södra delen av Drottninggatan ska bli ett besöksmål i sig och inte enbart en trist transportsträcka till Gamla Stan, säger Erik Slottner (KD), vice gruppledare för Kristdemokraterna i Stockholms stadshus och toppkandidat inför valet.

– Fler blommor, träd, bänkar och uppfräschade fasader är några av de åtgärder som krävs för att lyfta södra delen av Drottninggatan. Bottenvåningarna måste användas bättre med ett mer varierat affärsutbud och restaurangerna och uteserveringarna ska bli fler. Detta är en av de frågor vi kommer att arbeta med under nästa mandatperiod för att göra staden mer attraktiv för såväl stockholmarna som för turister, säger Erik Slottner (KD).

Markus Nyman

ABC rapporterade om denna nyhet 3/9-14.

Trygghet och en miljon fler resor per dag är målet för 2030

Tryggheten är i fokus i det nya trafikförsörjningsprogrammet för Stockholms län. Där finns ambitiösa mål: SL ska ha 1 miljon fler resor om dag

Sverigeförhandlingen bra för familjer i Stockholms län

I dag undertecknades avtalen för Sverigeförhandlingen av Stockholms läns landsting, Stockholms stad, Huddinge, Solna, Täby, Österåker, Vallentun