Satsa på Drottninggatan!

Erik Slottner (KD)

Pressmeddelande

– Kristdemokraterna betonar vikten av en vacker och levande stad. Södra delen av Drottninggatan ska bli ett besöksmål i sig och inte enbart en trist transportsträcka till Gamla Stan, säger Erik Slottner (KD), vice gruppledare för Kristdemokraterna i Stockholms stadshus och toppkandidat inför valet.

– Fler blommor, träd, bänkar och uppfräschade fasader är några av de åtgärder som krävs för att lyfta södra delen av Drottninggatan. Bottenvåningarna måste användas bättre med ett mer varierat affärsutbud och restaurangerna och uteserveringarna ska bli fler. Detta är en av de frågor vi kommer att arbeta med under nästa mandatperiod för att göra staden mer attraktiv för såväl stockholmarna som för turister, säger Erik Slottner (KD).

Markus Nyman

ABC rapporterade om denna nyhet 3/9-14.

Nytt centrum ska hjälpa barn med allergi

Budgeten för 2018: Så mycket pengar får vården och kollektivtrafiken

En attraktiv, hållbar och växande Stockholmsregion med frihet för invånarna. Det är målet när Alliansen i Stockholms läns landsting presentera

Så hjälper vi barn med ADHD bättre

Genom att olika delar av samhället hjälps åt kan barn som har ADHD få bättre och bättre förutsättningar. Det skriver barn- och äldrelandsting

”Det måste gå att freda sin mark”

Kojor, tält och husvagnar. Tillfälliga bosättningar på privat mark gör att ägaren inte kan använda marken. Ofta måste markägaren städa, sane

Välkomna på medlemskväll med Ebba Busch Thor

Den 10 maj har vi äran att gästas av vår partiledare Ebba Busch Thor som kommer hålla ett inspirerande anförande och mingla tillsammans med oss.

Här byggs förlossningsvården ut mest i Stockholm

Nästa år flyttar förlossningskliniken på Huddinge sjukhus till en nybyggd avdelning. De kommande åren sker den största ökningen av kapaciteten

Kunskapen om lipödem ska öka i Stockholm

Landstingsrådet Ella Bohlin (KD) har engagerat sig för de kvinnor som drabbas av lipödem. Som ansvarig för kroniska sjukdomar och kvinnosjukvårde