Sjövägen ångar på

Projektet med Sjövägen har fått förlängd prövotid till dess att trafiknämnden tagit beslut om huruvida linjen skall permateras eller ej. Idag uttalar sig tvår kristdemokrater i frågan i NVP och Lidingösidan.

-Kristdemokraterna är initiativtagare till att  resenärer med SL:s 30-dagarskort kan resa med SjöVägen. Boende på Lidingö som ska till Nacka Strand sparar nästan 50 minuter enkel väg genom att inte behöva resa runt eller genom hela innerstaden. Att åka kollektivt på vattnet sparar både tid också miljö, säger Jessica Nyberg, KD:s  kommunalråd på Lidingö.

Behovet av fler nya båtförbindelser är uppenbart när man betänker att vi är Nordens Venedig. Kristdemokraterna välkomnar att SL nu har förlängt pilotprojektet SjöVägen i ytterligare tre månader. Vi kommer fortsätta att arbeta för att SjöVägen permanentas och att fler pendelbåtslinjer kan utvecklas under år 2012, säger Michael Stjernström, KD:s gruppledare i trafiknämnden, Stockholms läns landsting i ett pressmeddelande.

Läs artiklarna här:

Lidingösidan och Nacka Värmdö posten.

Ny mottagning för assisterad befruktning öppnar i Solna strand

Solna och Sundbyberg får en ny mottagning som hjälper människor som har svårt att få barn. Förra veckan beslutade Alliansen att godkänna den ny

Stockholm först med fokusrapport för den dolda kvinnosjukdomen lipödem

Alliansen i Stockholms läns landsting uppmärksammar situationen för kvinnor som drabbas av den kroniska och ofta smärtsamma sjukdomen lipödem. De