Sjövägen ångar på

Projektet med Sjövägen har fått förlängd prövotid till dess att trafiknämnden tagit beslut om huruvida linjen skall permateras eller ej. Idag uttalar sig tvår kristdemokrater i frågan i NVP och Lidingösidan.

-Kristdemokraterna är initiativtagare till att  resenärer med SL:s 30-dagarskort kan resa med SjöVägen. Boende på Lidingö som ska till Nacka Strand sparar nästan 50 minuter enkel väg genom att inte behöva resa runt eller genom hela innerstaden. Att åka kollektivt på vattnet sparar både tid också miljö, säger Jessica Nyberg, KD:s  kommunalråd på Lidingö.

Behovet av fler nya båtförbindelser är uppenbart när man betänker att vi är Nordens Venedig. Kristdemokraterna välkomnar att SL nu har förlängt pilotprojektet SjöVägen i ytterligare tre månader. Vi kommer fortsätta att arbeta för att SjöVägen permanentas och att fler pendelbåtslinjer kan utvecklas under år 2012, säger Michael Stjernström, KD:s gruppledare i trafiknämnden, Stockholms läns landsting i ett pressmeddelande.

Läs artiklarna här:

Lidingösidan och Nacka Värmdö posten.

Nytt centrum ska hjälpa barn med allergi

Budgeten för 2018: Så mycket pengar får vården och kollektivtrafiken

En attraktiv, hållbar och växande Stockholmsregion med frihet för invånarna. Det är målet när Alliansen i Stockholms läns landsting presentera

Så hjälper vi barn med ADHD bättre

Genom att olika delar av samhället hjälps åt kan barn som har ADHD få bättre och bättre förutsättningar. Det skriver barn- och äldrelandsting

”Det måste gå att freda sin mark”

Kojor, tält och husvagnar. Tillfälliga bosättningar på privat mark gör att ägaren inte kan använda marken. Ofta måste markägaren städa, sane

Välkomna på medlemskväll med Ebba Busch Thor

Den 10 maj har vi äran att gästas av vår partiledare Ebba Busch Thor som kommer hålla ett inspirerande anförande och mingla tillsammans med oss.

Här byggs förlossningsvården ut mest i Stockholm

Nästa år flyttar förlossningskliniken på Huddinge sjukhus till en nybyggd avdelning. De kommande åren sker den största ökningen av kapaciteten

Kunskapen om lipödem ska öka i Stockholm

Landstingsrådet Ella Bohlin (KD) har engagerat sig för de kvinnor som drabbas av lipödem. Som ansvarig för kroniska sjukdomar och kvinnosjukvårde