Sjövägen ångar på

Projektet med Sjövägen har fått förlängd prövotid till dess att trafiknämnden tagit beslut om huruvida linjen skall permateras eller ej. Idag uttalar sig tvår kristdemokrater i frågan i NVP och Lidingösidan.

-Kristdemokraterna är initiativtagare till att  resenärer med SL:s 30-dagarskort kan resa med SjöVägen. Boende på Lidingö som ska till Nacka Strand sparar nästan 50 minuter enkel väg genom att inte behöva resa runt eller genom hela innerstaden. Att åka kollektivt på vattnet sparar både tid också miljö, säger Jessica Nyberg, KD:s  kommunalråd på Lidingö.

Behovet av fler nya båtförbindelser är uppenbart när man betänker att vi är Nordens Venedig. Kristdemokraterna välkomnar att SL nu har förlängt pilotprojektet SjöVägen i ytterligare tre månader. Vi kommer fortsätta att arbeta för att SjöVägen permanentas och att fler pendelbåtslinjer kan utvecklas under år 2012, säger Michael Stjernström, KD:s gruppledare i trafiknämnden, Stockholms läns landsting i ett pressmeddelande.

Läs artiklarna här:

Lidingösidan och Nacka Värmdö posten.

I dag får SL en ny taxa och tar bort zonerna

Kristdemokraterna, Miljöpartiet, Moderaterna, Liberalerna och Centerpartiet i Stockholms läns landsting tecknade i våras en överenskommelse om kol

Ökat stöd till barn med autismspektrumdiagnos

Under 2017 bygger Stockholms läns landsting ut stödet från habiliteringen så att alla barn och unga till och med 18 år med autismspektrumdiagnos,