Skyddat boende för våldsutsatta män

Erik Slottner (KD)

Kristdemokraterna i Stockholms stadshus lyfter frågan om våld mot män i nära relationer i vårt budgetförslag 2016 och avsätter fem miljoner för ett skyddat boende för våldsutsatta män.

Igår fick Erik Slottner denna debattartikel om våld mot män i nära relationer publicerad av Nyheter24. Erik debatterade också frågan i en livesändning idag av Nyheter24 som kan ses här

Detta pressmeddelande har gått ut och Erik har tidigare skrivit en artikel i Aftonbladet om frågan.

Det finns en rad studier som visar att män är ungefär lika utsatta för våld i nära relationer som kvinnor. Ofta handlar det om psykiskt våld, men även fysiskt våld är vanligt förekommande. Trots det omgärdas frågan av en tystnadens kultur och insatser i form av skyddade boenden eller stödcenter är sällsynta.

Trygghet och en miljon fler resor per dag är målet för 2030

Tryggheten är i fokus i det nya trafikförsörjningsprogrammet för Stockholms län. Där finns ambitiösa mål: SL ska ha 1 miljon fler resor om dag

Sverigeförhandlingen bra för familjer i Stockholms län

I dag undertecknades avtalen för Sverigeförhandlingen av Stockholms läns landsting, Stockholms stad, Huddinge, Solna, Täby, Österåker, Vallentun