Slottner (KD) om kioskernas framtid

”Stadsbyggnadskontoret har gjort en utredning för att kartlägga hur många kiosker i Stockholm som hotas av nedläggning, då de har tidsbegränsade bygglov som går ut. Sammanlagt finns det 72 kiosker i staden med tillfälliga bygglov som har eller snart kommer att gå ut. Inventeringen påbörjades efter att reglerna för tillfälliga bygglov förändrades och att kiosker nu bara kan ha tillfälliga bygglov i högst tio år. Nu kan flera av kioskerna räddas kvar.

– Många av de mindre kioskerna kan man ge permanent bygglov, trots att deras tillfälliga bygglov har gått ut. Det visar på hur viktig den här inventeringen har varit, annars hade många av kioskerna riskerat att läggas ned, säger Erik Slottner (KD), ledamot i stadsbyggnadsnämnden.”

Läs hela artikeln här (sidan 4).

I dag får SL en ny taxa och tar bort zonerna

Kristdemokraterna, Miljöpartiet, Moderaterna, Liberalerna och Centerpartiet i Stockholms läns landsting tecknade i våras en överenskommelse om kol

Ökat stöd till barn med autismspektrumdiagnos

Under 2017 bygger Stockholms läns landsting ut stödet från habiliteringen så att alla barn och unga till och med 18 år med autismspektrumdiagnos,