Snabba hus i Norra Ängby!

Ewa talar
Foto: Scharlotte Peppare

Stadshusalliansen berättade nyligen att cirka 1840 lägenheter kommer att markanvisas till stadens bostadsbolag. Det är hyresrätter och studentbostäder som kommer att byggas. I Mitt i-tidningarna kommenterar Ewa Samuelsson satsningen på 300 hyresbostäder enligt Svenska Bostäders koncept ”Snabba hus”. Dessa bostäder kommer att byggas vid Råckstavägen och Bergslagsvägen. Markanvisningen sker i samarbete med jagvillhabostad.nu

Begreppet ”snabba hus” innebär i detta fall att bostäderna byggs av moduler som kan kombineras på olika sätt och de är möjliga att montera ned och flytta på. Bostäderna är tänkta för unga människor och är hyresrätter.

Läs artikeln här: http://www.mitti.se/snabba-hus-ska-ge-unga-bostad/

Alliansen höjer bidraget till ideella organisationer

Landstinget delar varje år ut bidrag till ideella organisationer som kompletterar eller förstärker hälso- och sjukvården. För 2018 höjs summan

Dags att planera för vården till 2040