Solviksbadet – ännu trevligare!

– Solviksbadet är en omtyckt plats i Bromma, med både en fin badplats och ett populärt utegym. Genom att riva de tomma friskvårdslokalerna och istället bereda plats för en restaurang med uteservering skulle Solviksbadet kunna bli ännu trevligare. Det menar Erik Slottner (KD), ledamot i Stadsbyggnadsnämnden och gruppledare i stadshuset samt Bjarne Selin (KD), gruppledare i Bromma stadsdelsnämnd.

– Solviksbadets friskvårdslokaler har stått tomma i flera år, renoveringsbehovet är stort och intresset att driva gymverksamhet i lokalerna har länge lyst med sin frånvaro. Det är därför nu ett utmärkt tillfälle att ändra i detaljplanen och göra det omtyckta Solviksbadet till en ännu trevligare mötesplats för stockholmarna, menar Erik Slottner (KD).

– Om de tomma lokalerna försvinner kan utsikten mot vattnet öppnas upp från utegymmet och motionsspåret. Om intressenter finns ser vi gärna över möjliheten att uppföra en mer transparent byggnad, där det kan erbjudas restaurangbesök eller bara något att dricka på en uteservering med utblick mot vattnet, avslutar Bjarne Selin (KD).

I dag får SL en ny taxa och tar bort zonerna

Kristdemokraterna, Miljöpartiet, Moderaterna, Liberalerna och Centerpartiet i Stockholms läns landsting tecknade i våras en överenskommelse om kol

Ökat stöd till barn med autismspektrumdiagnos

Under 2017 bygger Stockholms läns landsting ut stödet från habiliteringen så att alla barn och unga till och med 18 år med autismspektrumdiagnos,