Solviksbadet – ännu trevligare!

– Solviksbadet är en omtyckt plats i Bromma, med både en fin badplats och ett populärt utegym. Genom att riva de tomma friskvårdslokalerna och istället bereda plats för en restaurang med uteservering skulle Solviksbadet kunna bli ännu trevligare. Det menar Erik Slottner (KD), ledamot i Stadsbyggnadsnämnden och gruppledare i stadshuset samt Bjarne Selin (KD), gruppledare i Bromma stadsdelsnämnd.

– Solviksbadets friskvårdslokaler har stått tomma i flera år, renoveringsbehovet är stort och intresset att driva gymverksamhet i lokalerna har länge lyst med sin frånvaro. Det är därför nu ett utmärkt tillfälle att ändra i detaljplanen och göra det omtyckta Solviksbadet till en ännu trevligare mötesplats för stockholmarna, menar Erik Slottner (KD).

– Om de tomma lokalerna försvinner kan utsikten mot vattnet öppnas upp från utegymmet och motionsspåret. Om intressenter finns ser vi gärna över möjliheten att uppföra en mer transparent byggnad, där det kan erbjudas restaurangbesök eller bara något att dricka på en uteservering med utblick mot vattnet, avslutar Bjarne Selin (KD).

Nytt diagnoscentrum för cancer för tio miljoner

Stockholms läns landsting satsar 10,6 miljoner på ett diagnostiskt centrum för cancer vid Danderyds sjukhus. Det beslutar hälso- och sjukvårdsnä

Indikationer på avvikande mönster visar att granskning av journaler är viktig

Alliansen i Stockholms läns landsting välkomnar att hälso- och sjukvårdsförvaltningen granskar 400 journaler extra för att undersöka misstänkt

Vi kampanjar i Kungsträdgården 18 mars!

Imorgon kampanjar Kristdemokraterna i Stockholms stad i Kungsträdgården kl. 12:00! Erik Slottner, borgarråd, och Caroline Szyber, riksdagsledamot,

Bättre färdtjänst efter åtgärder

Efter att landstinget och taxiföretagen satte in åtgärder mot problemen i färdtjänsten i Stockholms län går det att se tendenser till att utvec

Högre ambitioner för att följa upp vården i Stockholm

Alliansen i Stockholms läns landsting ökar uppföljningen av att landstingets pengar används på rätt sätt genom att stärka uppföljningen av v

”Skattepengar ska inte gå till att hylla rånare”

Stiftelsen Mångkulturellt centrum i Botkyrka, som får 1,4 miljoner i verksamhetsstöd av Stockholms läns landsting i år, har medverkat till en vä

Bygg längdskidtunnel i Stockholm

Pressmeddelande Kristdemokraterna i Stockholm stad Stockholm den 8 mars 2016 Bygg längdskidtunnel i Stockholm Såhär i vasaloppstider är de

Lång väg kvar att gå på Internationella kvinnodagen

I dag den 8 mars är det den Internationella kvinnodagen. Ella Bohlin (KD) som har ansvar för kvinnosjukvården i Stockholms län över att mycket h

Ny partiavdelning och nya ordföranden!

Nu har alla partiavdelningar i Stockholms stad haft sina respektive årsmöten! Vi vill därför passa på att flagga för den nya avdelningen "Jär

Alliansen fortsatt större än rödgröna i ny mätning

Novus har för Stockholms Tidningens räkning frågat 1 100 personer i Stockholms län om deras sympatier i landstingsvalet. Allianspartierna samlar 4