SommarReflexion 1

Det är Almedalen som gäller nästa vecka. Och inbjudningarna är många. Här kommer en till, som jag tycker bör prioriteras, i varje fall av personer som intresse av den senaste tandvårdsreformer som fyller 1 år på onsdag nästa vecka. Därför ett seminarium den 2 juli, dvs. på torsdagen. Frågan är om det finns luckor i tandvårdsreformen…

Så här beskrivs evenemanget på TLV:s hemsida:

Välkommen till vårt seminarium om tandvårdspolitik i förändring under Almedalsveckan. Under ledning av Erik Blix debatterar vi om fattiga och rika, rotfyllningar och tandlöshet, subventioner och prioriteringar.
Vi informerar också om tandvårdsreformen, som infördes för drygt ett år sedan, och de förändringar som är på gång och nu genomförs.

Tid och plats
Datum och tid: 2 juli, 10:00-12:00
Plats: Teatern på Strand Hotel, Strandgatan 34 i Visby

Medverkande

· Stig Nyman, TLV, ordförande i Nämnden för statligt tandvårdsstöd och bitr. finanslandstingsråd i Stockholms läns landsting.
– Björn Klinge, TLV, ledamot i Nämnden för statligt tandvårdsstöd och professor vid Karolinska Institutet, Institutionen för Odontologi.
– Göran Arvidsson, TLV, ledamot i Nämnden för statligt tandvårdsstöd och docent i ekonomi.
– Eva Andersson, generalsekreterare Privattandläkarna.
· Eva Ljung, tandvårdsdirektör för landstinget i Uppsala län och vice ordförande i Folktandvårdsföreningen.

Moderator är Erik Blix.

Vi har även en egen sida på webben för vårt framförande: www.tlv.se/almedalen
Klicka vidare och läs mer om tandvårdsreformen!

Nytt centrum ska hjälpa barn med allergi

Budgeten för 2018: Så mycket pengar får vården och kollektivtrafiken

En attraktiv, hållbar och växande Stockholmsregion med frihet för invånarna. Det är målet när Alliansen i Stockholms läns landsting presentera

Så hjälper vi barn med ADHD bättre

Genom att olika delar av samhället hjälps åt kan barn som har ADHD få bättre och bättre förutsättningar. Det skriver barn- och äldrelandsting

”Det måste gå att freda sin mark”

Kojor, tält och husvagnar. Tillfälliga bosättningar på privat mark gör att ägaren inte kan använda marken. Ofta måste markägaren städa, sane

Välkomna på medlemskväll med Ebba Busch Thor

Den 10 maj har vi äran att gästas av vår partiledare Ebba Busch Thor som kommer hålla ett inspirerande anförande och mingla tillsammans med oss.

Här byggs förlossningsvården ut mest i Stockholm

Nästa år flyttar förlossningskliniken på Huddinge sjukhus till en nybyggd avdelning. De kommande åren sker den största ökningen av kapaciteten

Kunskapen om lipödem ska öka i Stockholm

Landstingsrådet Ella Bohlin (KD) har engagerat sig för de kvinnor som drabbas av lipödem. Som ansvarig för kroniska sjukdomar och kvinnosjukvårde