SommarReflexion 1

Det är Almedalen som gäller nästa vecka. Och inbjudningarna är många. Här kommer en till, som jag tycker bör prioriteras, i varje fall av personer som intresse av den senaste tandvårdsreformer som fyller 1 år på onsdag nästa vecka. Därför ett seminarium den 2 juli, dvs. på torsdagen. Frågan är om det finns luckor i tandvårdsreformen…

Så här beskrivs evenemanget på TLV:s hemsida:

Välkommen till vårt seminarium om tandvårdspolitik i förändring under Almedalsveckan. Under ledning av Erik Blix debatterar vi om fattiga och rika, rotfyllningar och tandlöshet, subventioner och prioriteringar.
Vi informerar också om tandvårdsreformen, som infördes för drygt ett år sedan, och de förändringar som är på gång och nu genomförs.

Tid och plats
Datum och tid: 2 juli, 10:00-12:00
Plats: Teatern på Strand Hotel, Strandgatan 34 i Visby

Medverkande

· Stig Nyman, TLV, ordförande i Nämnden för statligt tandvårdsstöd och bitr. finanslandstingsråd i Stockholms läns landsting.
– Björn Klinge, TLV, ledamot i Nämnden för statligt tandvårdsstöd och professor vid Karolinska Institutet, Institutionen för Odontologi.
– Göran Arvidsson, TLV, ledamot i Nämnden för statligt tandvårdsstöd och docent i ekonomi.
– Eva Andersson, generalsekreterare Privattandläkarna.
· Eva Ljung, tandvårdsdirektör för landstinget i Uppsala län och vice ordförande i Folktandvårdsföreningen.

Moderator är Erik Blix.

Vi har även en egen sida på webben för vårt framförande: www.tlv.se/almedalen
Klicka vidare och läs mer om tandvårdsreformen!

I dag får SL en ny taxa och tar bort zonerna

Kristdemokraterna, Miljöpartiet, Moderaterna, Liberalerna och Centerpartiet i Stockholms läns landsting tecknade i våras en överenskommelse om kol

Ökat stöd till barn med autismspektrumdiagnos

Under 2017 bygger Stockholms läns landsting ut stödet från habiliteringen så att alla barn och unga till och med 18 år med autismspektrumdiagnos,