S:t Julianpriset till Manillaskolan, Gröna Lund och SL

Utsikt-St Julian-131203-119

Foto: Sara Ravid

Manillaskolan, SL:s avdelning Strategisk utveckling/hållbar utveckling och Tivoli Gröna Lund vann årets S:t Julianpris, som delades ut i tre olika kategorier. S:t Julianpriset är Stockholms stads pris för att belöna arbete som görs för att inkludera människor med funktionsnedsättning i samhället. Ewa Samuelsson (KD) delade ut priset.

Läs mer på Stockholms stads hemsida: http://www.stockholm.se/-/Nyheter/Familj–Omsorg/Vinnare-av-St-Julianpriset/

DN (nätet) rapporterade om prisutdelningen: http://blogg.dn.se/epstein/2013/12/04/grona-lund-manillaskolan-och-sl-fick-arets-st-julianpris/

Stockholm inför vårdval för sexmottagningar

Den som behöver hjälp som rör sexualitet, sex och samlevnad eller könssjukdomar ska nu kunna välja vårdgivare genom vårdval i Stockholms län.

Alliansen höjer bidraget till ideella organisationer

Landstinget delar varje år ut bidrag till ideella organisationer som kompletterar eller förstärker hälso- och sjukvården. För 2018 höjs summan

Dags att planera för vården till 2040

Framtidens hälso- och sjukvård kräver långsiktig planering. Alliansen vill ta ansvar för framtidens utmaningar och tillsätter därför en långt