Stig Nyman (kd): Nu inför vi vårdval för Rehab

– Det är mycket glädjande att vi nu inför vårdval för primärvårdsrehabilitering enligt Lag om Valfrihetssystem (LOV). Jag är övertygad om att detta kommer att ge bättre tillgång till god vård för en väldigt stor patientgrupp, säger Stig Nyman, forsknings- och äldrelandstingsråd, i samband med beslutet i Hälso- och Sjukvårdsnämndens beredning för äldre och multisjuka.
-Verksamheten beräknas komma i gång i maj 2012, och jag uppmanar alla goda krafter på detta område att söka auktorisation för att utföra denna viktiga vård, avslutar Stig Nyman.

Fakta:
Stockholms läns landsting har idag avtal med 38 vårdgivare inom primärvårdsrehab. Under 2010 genomfördes 664~000 besök till en kostnad av 356 Mkr.

David Winks
070~737 41 86

Ny mottagning för assisterad befruktning öppnar i Solna strand

Solna och Sundbyberg får en ny mottagning som hjälper människor som har svårt att få barn. Förra veckan beslutade Alliansen att godkänna den ny