Stig Nyman (kd): Nu inför vi vårdval för Rehab

– Det är mycket glädjande att vi nu inför vårdval för primärvårdsrehabilitering enligt Lag om Valfrihetssystem (LOV). Jag är övertygad om att detta kommer att ge bättre tillgång till god vård för en väldigt stor patientgrupp, säger Stig Nyman, forsknings- och äldrelandstingsråd, i samband med beslutet i Hälso- och Sjukvårdsnämndens beredning för äldre och multisjuka.
-Verksamheten beräknas komma i gång i maj 2012, och jag uppmanar alla goda krafter på detta område att söka auktorisation för att utföra denna viktiga vård, avslutar Stig Nyman.

Fakta:
Stockholms läns landsting har idag avtal med 38 vårdgivare inom primärvårdsrehab. Under 2010 genomfördes 664~000 besök till en kostnad av 356 Mkr.

David Winks
070~737 41 86

I dag får SL en ny taxa och tar bort zonerna

Kristdemokraterna, Miljöpartiet, Moderaterna, Liberalerna och Centerpartiet i Stockholms läns landsting tecknade i våras en överenskommelse om kol