Stockholm stad och län håller Navet-utbildning

Ikväll samlas Kristdemokrater i Stockholms stad och län för att lära sig mer om Kristdemokraternas intranät ”Navet”. Navet är en viktig kommunikationspunkt för medlemmar i Kristdemokraterna, där kan man få information om vad som händer från lokalnivå till riksorganisationsnivå. Är du medlem i Kristdemokraterna i Stockholm stad och län så är du välkommen ikväll den 21 februari till munkbron 1 kl. 18:00. (T-bana Gamla stan

För er som missat detta tillfälle så finns en andra chans den 20 april 18:00, också på Munkbron 1! Kontakta ombudsman Lovisa-Teolinda Pettersson på: Lovisa-teolinda.pettersson@kristdemokraterna.se för anmälan!

Läs mer om navet på: https://www.kristdemokraterna.se/Navet/

Stockholm inför vårdval för sexmottagningar

Den som behöver hjälp som rör sexualitet, sex och samlevnad eller könssjukdomar ska nu kunna välja vårdgivare genom vårdval i Stockholms län.

Alliansen höjer bidraget till ideella organisationer

Landstinget delar varje år ut bidrag till ideella organisationer som kompletterar eller förstärker hälso- och sjukvården. För 2018 höjs summan

Dags att planera för vården till 2040

Framtidens hälso- och sjukvård kräver långsiktig planering. Alliansen vill ta ansvar för framtidens utmaningar och tillsätter därför en långt