Stockholms barn bör få glasögonsbidrag

Kristdemokraterna i Stockholms läns landsting har länge drivit frågan att barn behöver glasögon ska få glasögonbidrag upp till 8 år. Stockholm är det enda landstinget som inte subventionerar glasögon för barn vilket i längden är ohållbart säger Stig Nyman forsknings- och äldrelandstingsråd.

Kristdemokraterna vill avsätta 7 miljoner kronor till glasögonbidrag för synskadade barn upp till 8 år i form av subventionerat hjälpmedel. Stockholms läns landstings ekonomi är för närvarande god tackvare ett dugligt Alliansstyre att då inte erbjuda samma vårdnivå till länets barn anser vi Kristdemokrater inte vara en bra politik.

Nytt centrum ska hjälpa barn med allergi

Budgeten för 2018: Så mycket pengar får vården och kollektivtrafiken

En attraktiv, hållbar och växande Stockholmsregion med frihet för invånarna. Det är målet när Alliansen i Stockholms läns landsting presentera

Så hjälper vi barn med ADHD bättre

Genom att olika delar av samhället hjälps åt kan barn som har ADHD få bättre och bättre förutsättningar. Det skriver barn- och äldrelandsting

”Det måste gå att freda sin mark”

Kojor, tält och husvagnar. Tillfälliga bosättningar på privat mark gör att ägaren inte kan använda marken. Ofta måste markägaren städa, sane

Välkomna på medlemskväll med Ebba Busch Thor

Den 10 maj har vi äran att gästas av vår partiledare Ebba Busch Thor som kommer hålla ett inspirerande anförande och mingla tillsammans med oss.

Här byggs förlossningsvården ut mest i Stockholm

Nästa år flyttar förlossningskliniken på Huddinge sjukhus till en nybyggd avdelning. De kommande åren sker den största ökningen av kapaciteten

Kunskapen om lipödem ska öka i Stockholm

Landstingsrådet Ella Bohlin (KD) har engagerat sig för de kvinnor som drabbas av lipödem. Som ansvarig för kroniska sjukdomar och kvinnosjukvårde