Länet nominerar tre till partiledarposten

Göran Hägglund (KD)

25 februari 2015

Kristdemokraternas distriktsstyrelse i Stockholms län har beslutat att nominera Acko Ankarberg Johansson, Ebba Busch Thor och Jakob Forssmed som partiledare.

Partiets valberedning håller nu på och ta fram huvudkandidater till posten som ny partiledare för Kristdemokraterna. I den processen har Kristdemokraterna i Stockholms län valt att nominera tre personer. Beslutet var enhälligt. Ingen omröstning genomfördes.

Karl Henriksson (KD)– I Kristdemokraterna i Stockholms län finns en stor respekt för samtliga kandidater och ett stort stöd för de tre som vi nominerat som huvudkandidater. Jag beklagar djupt att det spridits andra, och direkt felaktiga, anonyma uppgifter, säger Karl Henriksson, ordförande för Kristdemokraterna i Stockholms län.

Distriktet har också nominerat tio personer till partistyrelsen, bland andra distriktets riksdagsledamöter Robert Halef och Emma Henriksson samt David Lega, kommunalråd i Göteborg, och Lars Adaktusson, Europaparlamentariker.

”Betonglejon inte tillräckligt för att skydda gatorna mot terror”

Ny plan ska förbättra Stockholms trafik

Dags att besluta om budgeten för Stockholms läns landsting

Fyra av fem vårdcentraler har KD-vallöftet äldremottagning