Länet nominerar tre till partiledarposten

Göran Hägglund (KD)

25 februari 2015

Kristdemokraternas distriktsstyrelse i Stockholms län har beslutat att nominera Acko Ankarberg Johansson, Ebba Busch Thor och Jakob Forssmed som partiledare.

Partiets valberedning håller nu på och ta fram huvudkandidater till posten som ny partiledare för Kristdemokraterna. I den processen har Kristdemokraterna i Stockholms län valt att nominera tre personer. Beslutet var enhälligt. Ingen omröstning genomfördes.

Karl Henriksson (KD)– I Kristdemokraterna i Stockholms län finns en stor respekt för samtliga kandidater och ett stort stöd för de tre som vi nominerat som huvudkandidater. Jag beklagar djupt att det spridits andra, och direkt felaktiga, anonyma uppgifter, säger Karl Henriksson, ordförande för Kristdemokraterna i Stockholms län.

Distriktet har också nominerat tio personer till partistyrelsen, bland andra distriktets riksdagsledamöter Robert Halef och Emma Henriksson samt David Lega, kommunalråd i Göteborg, och Lars Adaktusson, Europaparlamentariker.

Vi tar oron från läkare vid Astrid Lindgrens barnsjukhus på stort allvar

I dag skriver 32 läkare vid Astrid Lindgrens barnsjukhus på Svenska Dagbladets debattsida om brist på vårdplatser och arbetsmiljö. Situationen de

Nytt diagnoscentrum för cancer för tio miljoner

Stockholms läns landsting satsar 10,6 miljoner på ett diagnostiskt centrum för cancer vid Danderyds sjukhus. Det beslutar hälso- och sjukvårdsnä

Indikationer på avvikande mönster visar att granskning av journaler är viktig

Alliansen i Stockholms läns landsting välkomnar att hälso- och sjukvårdsförvaltningen granskar 400 journaler extra för att undersöka misstänkt

Vi kampanjar i Kungsträdgården 18 mars!

Imorgon kampanjar Kristdemokraterna i Stockholms stad i Kungsträdgården kl. 12:00! Erik Slottner, borgarråd, och Caroline Szyber, riksdagsledamot,

Bättre färdtjänst efter åtgärder

Efter att landstinget och taxiföretagen satte in åtgärder mot problemen i färdtjänsten i Stockholms län går det att se tendenser till att utvec

Högre ambitioner för att följa upp vården i Stockholm

Alliansen i Stockholms läns landsting ökar uppföljningen av att landstingets pengar används på rätt sätt genom att stärka uppföljningen av v

”Skattepengar ska inte gå till att hylla rånare”

Stiftelsen Mångkulturellt centrum i Botkyrka, som får 1,4 miljoner i verksamhetsstöd av Stockholms läns landsting i år, har medverkat till en vä

Bygg längdskidtunnel i Stockholm

Pressmeddelande Kristdemokraterna i Stockholm stad Stockholm den 8 mars 2016 Bygg längdskidtunnel i Stockholm Såhär i vasaloppstider är de

Lång väg kvar att gå på Internationella kvinnodagen

I dag den 8 mars är det den Internationella kvinnodagen. Ella Bohlin (KD) som har ansvar för kvinnosjukvården i Stockholms län över att mycket h

Ny partiavdelning och nya ordföranden!

Nu har alla partiavdelningar i Stockholms stad haft sina respektive årsmöten! Vi vill därför passa på att flagga för den nya avdelningen "Jär