Länet nominerar tre till partiledarposten

Göran Hägglund (KD)

25 februari 2015

Kristdemokraternas distriktsstyrelse i Stockholms län har beslutat att nominera Acko Ankarberg Johansson, Ebba Busch Thor och Jakob Forssmed som partiledare.

Partiets valberedning håller nu på och ta fram huvudkandidater till posten som ny partiledare för Kristdemokraterna. I den processen har Kristdemokraterna i Stockholms län valt att nominera tre personer. Beslutet var enhälligt. Ingen omröstning genomfördes.

Karl Henriksson (KD)– I Kristdemokraterna i Stockholms län finns en stor respekt för samtliga kandidater och ett stort stöd för de tre som vi nominerat som huvudkandidater. Jag beklagar djupt att det spridits andra, och direkt felaktiga, anonyma uppgifter, säger Karl Henriksson, ordförande för Kristdemokraterna i Stockholms län.

Distriktet har också nominerat tio personer till partistyrelsen, bland andra distriktets riksdagsledamöter Robert Halef och Emma Henriksson samt David Lega, kommunalråd i Göteborg, och Lars Adaktusson, Europaparlamentariker.

Budgeten för 2018: Så mycket pengar får vården och kollektivtrafiken

En attraktiv, hållbar och växande Stockholmsregion med frihet för invånarna. Det är målet när Alliansen i Stockholms läns landsting presentera

Så hjälper vi barn med ADHD bättre

Genom att olika delar av samhället hjälps åt kan barn som har ADHD få bättre och bättre förutsättningar. Det skriver barn- och äldrelandsting

”Det måste gå att freda sin mark”

Kojor, tält och husvagnar. Tillfälliga bosättningar på privat mark gör att ägaren inte kan använda marken. Ofta måste markägaren städa, sane

Välkomna på medlemskväll med Ebba Busch Thor

Den 10 maj har vi äran att gästas av vår partiledare Ebba Busch Thor som kommer hålla ett inspirerande anförande och mingla tillsammans med oss.

Här byggs förlossningsvården ut mest i Stockholm

Nästa år flyttar förlossningskliniken på Huddinge sjukhus till en nybyggd avdelning. De kommande åren sker den största ökningen av kapaciteten

Kunskapen om lipödem ska öka i Stockholm

Landstingsrådet Ella Bohlin (KD) har engagerat sig för de kvinnor som drabbas av lipödem. Som ansvarig för kroniska sjukdomar och kvinnosjukvårde