Stödjer MP och V Nobelcentret?

Erik Slottner (KD)

Pressmeddelande, 2015-09-17

Idag presenterade vänstermajoriteten i Stockholms stad en omarbetad version av Nobelcentret som enligt planerna ska byggas på Blasieholmen.

– Att Socialdemokraterna förespråkar en fyrkantig modernistisk byggnad på en kulturhistoriskt känslig plats förvånar knappast någon. Men att Miljöpartiet och Vänsterpartiet som före valet kritiserade det föreslagna Nobelcentret tycks lägga sig platt för Socialdemokraterna är desto mer uppseendeväckande, säger Erik Slottner (KD), gruppledare för Kristdemokraterna i Stockholms stadshus och ledamot i stadsbyggnadsnämnden.

– Kristdemokraterna stödjer förslaget om att bygga ett Nobelcenter på Blasieholmen. Men arkitekturen kan förbättras avsevärt. Den föreslagna kubliknande byggnaden riskerar att bli ett alltför abrupt inslag i den omkringliggande miljön. Kristdemokraterna anser även att tullhusets bevarande ska beaktas. Det är beklagligt att MP och V nu tycks acceptera att tullhuset tas bort, säger Erik Slottner (KD).

Markus Nyman

Vi tar oron från läkare vid Astrid Lindgrens barnsjukhus på stort allvar

I dag skriver 32 läkare vid Astrid Lindgrens barnsjukhus på Svenska Dagbladets debattsida om brist på vårdplatser och arbetsmiljö. Situationen de

Nytt diagnoscentrum för cancer för tio miljoner

Stockholms läns landsting satsar 10,6 miljoner på ett diagnostiskt centrum för cancer vid Danderyds sjukhus. Det beslutar hälso- och sjukvårdsnä

Indikationer på avvikande mönster visar att granskning av journaler är viktig

Alliansen i Stockholms läns landsting välkomnar att hälso- och sjukvårdsförvaltningen granskar 400 journaler extra för att undersöka misstänkt

Vi kampanjar i Kungsträdgården 18 mars!

Imorgon kampanjar Kristdemokraterna i Stockholms stad i Kungsträdgården kl. 12:00! Erik Slottner, borgarråd, och Caroline Szyber, riksdagsledamot,

Bättre färdtjänst efter åtgärder

Efter att landstinget och taxiföretagen satte in åtgärder mot problemen i färdtjänsten i Stockholms län går det att se tendenser till att utvec

Högre ambitioner för att följa upp vården i Stockholm

Alliansen i Stockholms läns landsting ökar uppföljningen av att landstingets pengar används på rätt sätt genom att stärka uppföljningen av v

”Skattepengar ska inte gå till att hylla rånare”

Stiftelsen Mångkulturellt centrum i Botkyrka, som får 1,4 miljoner i verksamhetsstöd av Stockholms läns landsting i år, har medverkat till en vä

Bygg längdskidtunnel i Stockholm

Pressmeddelande Kristdemokraterna i Stockholm stad Stockholm den 8 mars 2016 Bygg längdskidtunnel i Stockholm Såhär i vasaloppstider är de

Lång väg kvar att gå på Internationella kvinnodagen

I dag den 8 mars är det den Internationella kvinnodagen. Ella Bohlin (KD) som har ansvar för kvinnosjukvården i Stockholms län över att mycket h

Ny partiavdelning och nya ordföranden!

Nu har alla partiavdelningar i Stockholms stad haft sina respektive årsmöten! Vi vill därför passa på att flagga för den nya avdelningen "Jär