Stoppet av Förbifarten ett sorgligt slöseri

Regeringens frysning av Förbifart Stockholm kostade ungefär 170 miljoner kronor, enligt Trafikverket. Enligt ABC försenades projektet med sex månader. Pengarna och tiden kommer inte att komma tillbaka.

Ella Bohlin (KD). Foto: Scharlotte Peppare– Haveriet från regeringen har gett ett sorgligt slöseri med våra gemensamma medel, samtidigt som jag varje dag ser hur vi till exempel behöver mer utbildad vårdpersonal. De 170 miljonerna hade räckt till hela utbildningen för 130 läkare, säger Ella Bohlin (KD), barn- och äldrelandstingsråd i Stockholm.

Alliansen i Stockholms läns landsting ville inte riva upp den tidigare överenskommelsen kring Förbifart Stockholm och utbyggnad av tunnelbanan, eftersom man inte ville äventyra de nödvändiga satsningarna.

– Vi varnade för de ekonomiska konsekvenserna av att Socialdemokraterna frös bygget, och nu ser vi resultatet. Jag är glad över att bygget har kommit igång igen men alldeles för mycket pengar hann kastas i sjön på grund av en dåligt förberett, historiskt svagt regeringsunderlag, säger Ella Bohlin.

Nytt centrum ska hjälpa barn med allergi

Budgeten för 2018: Så mycket pengar får vården och kollektivtrafiken

En attraktiv, hållbar och växande Stockholmsregion med frihet för invånarna. Det är målet när Alliansen i Stockholms läns landsting presentera

Så hjälper vi barn med ADHD bättre

Genom att olika delar av samhället hjälps åt kan barn som har ADHD få bättre och bättre förutsättningar. Det skriver barn- och äldrelandsting

”Det måste gå att freda sin mark”

Kojor, tält och husvagnar. Tillfälliga bosättningar på privat mark gör att ägaren inte kan använda marken. Ofta måste markägaren städa, sane

Välkomna på medlemskväll med Ebba Busch Thor

Den 10 maj har vi äran att gästas av vår partiledare Ebba Busch Thor som kommer hålla ett inspirerande anförande och mingla tillsammans med oss.

Här byggs förlossningsvården ut mest i Stockholm

Nästa år flyttar förlossningskliniken på Huddinge sjukhus till en nybyggd avdelning. De kommande åren sker den största ökningen av kapaciteten

Kunskapen om lipödem ska öka i Stockholm

Landstingsrådet Ella Bohlin (KD) har engagerat sig för de kvinnor som drabbas av lipödem. Som ansvarig för kroniska sjukdomar och kvinnosjukvårde