Stor satsning på pendelbåtstrafik

Under 2014 kommer den populära pendelbåtstrafiken Sjövägen mellan Nybroplan, Nacka, Lidingö och Frihamnen att utökas med fler avgångar i rusningstrafik, meddelar Karl Henriksson, Trafiknämnden (KD), Stockholms läns landsting med anledning av Alliansens överenskommelse om budget för 2014.

Efterfrågan på fler avgångar inom pendelbåtstrafiken har varit stort. På 2,5 år har antalet passagerare som reser med Sjövägen ökat med nära 500 procent. Med tätare avgångar, förbättrad koppling till övrig kollektivtrafik och de nya väderskydden som kommer att installeras under 2014 kommer succén med pendelbåtstrafiken att fortsätta, säger Karl Henriksson.

Södermalmsnytt uppmärksammar nyheten

P4 Radio Stockholm uppmärksammar nyheten

Lyssna: Nyheter P4 Radio Stockholm

Kristdemokraterna i Stockholms läns landsting söker pressekreterare