SVT-intervju om äldreboendegaranti

Erik Slottner intervjuas i SVT Stockholm (ABC) om Kristdemokraternas äldreboendegaranti. Reportaget är gjort utifrån SVT:s granskning som visar att antalet platser på äldreboenden nationellt har minskat udner 2000-talet medan antalet hemtjänsttimmar har ökat. Kristdemokraterna anser att det är den äldres vilja som ska vara utgångspunkt i omsorgen av äldre. Kristdemokraterna vill införa en äldreboendegaranti så att alla över 85 år och som anser sig ha behov erbjuds plats på ett äldreboende. Vi avsatte därför 25 miljoner för en sådan garanti i vårt budgetförslag för 2016. Vi satsade sammantaget drygt 70 miljoner mer än den rödgrönrosa majoriteten på äldreomsorgen.

Se inslag här och läs pressmeddelande i frågan här

Kristdemokraterna i Stockholms läns landsting söker pressekreterare

Stockholms läns landsting är en av Sveriges största arbetsgivare och påverkar varje dag hundratusentals stockholmare som åker kollektivtrafik ell

”Betonglejon inte tillräckligt för att skydda gatorna mot terror”