SVT-intervju om äldreboendegaranti

Erik Slottner intervjuas i SVT Stockholm (ABC) om Kristdemokraternas äldreboendegaranti. Reportaget är gjort utifrån SVT:s granskning som visar att antalet platser på äldreboenden nationellt har minskat udner 2000-talet medan antalet hemtjänsttimmar har ökat. Kristdemokraterna anser att det är den äldres vilja som ska vara utgångspunkt i omsorgen av äldre. Kristdemokraterna vill införa en äldreboendegaranti så att alla över 85 år och som anser sig ha behov erbjuds plats på ett äldreboende. Vi avsatte därför 25 miljoner för en sådan garanti i vårt budgetförslag för 2016. Vi satsade sammantaget drygt 70 miljoner mer än den rödgrönrosa majoriteten på äldreomsorgen.

Se inslag här och läs pressmeddelande i frågan här

Budgeten för 2018: Så mycket pengar får vården och kollektivtrafiken

En attraktiv, hållbar och växande Stockholmsregion med frihet för invånarna. Det är målet när Alliansen i Stockholms läns landsting presentera

Så hjälper vi barn med ADHD bättre

Genom att olika delar av samhället hjälps åt kan barn som har ADHD få bättre och bättre förutsättningar. Det skriver barn- och äldrelandsting

”Det måste gå att freda sin mark”

Kojor, tält och husvagnar. Tillfälliga bosättningar på privat mark gör att ägaren inte kan använda marken. Ofta måste markägaren städa, sane

Välkomna på medlemskväll med Ebba Busch Thor

Den 10 maj har vi äran att gästas av vår partiledare Ebba Busch Thor som kommer hålla ett inspirerande anförande och mingla tillsammans med oss.

Här byggs förlossningsvården ut mest i Stockholm

Nästa år flyttar förlossningskliniken på Huddinge sjukhus till en nybyggd avdelning. De kommande åren sker den största ökningen av kapaciteten

Kunskapen om lipödem ska öka i Stockholm

Landstingsrådet Ella Bohlin (KD) har engagerat sig för de kvinnor som drabbas av lipödem. Som ansvarig för kroniska sjukdomar och kvinnosjukvårde