SVT-intervju om gatubarn

Erik Slottner (KD) kommenterar SVT Stockholms nyhetsrapportering om kriminella gatubarn:

– Jag upplever en viss flathet från kommunens sida. Det här är ungdomar som är farliga för allmänheten och som vi måste kunna skydda oss emot. Det finns en möjlighet med ungdomshem eller sluten ungdomsvård om barnet är över 15 år och den möjligheten måste vi använda oss av, säger Erik Slottner, gruppledare för Kristdemokraterna i Stockholms stad.

Intervjun är cirka 4.20 in i sändningen

Det finns även en intervju i frågan på SVT:s hemsida

Kristdemokraterna har idag lämnat in en interpellation i frågan som därmed kommer upp för diskussion i kommunfullmäktige.

Kristdemokraterna i Stockholms stadshus har gjort detta pressmeddelande i frågan.

Trygghet och en miljon fler resor per dag är målet för 2030

Tryggheten är i fokus i det nya trafikförsörjningsprogrammet för Stockholms län. Där finns ambitiösa mål: SL ska ha 1 miljon fler resor om dag

Sverigeförhandlingen bra för familjer i Stockholms län

I dag undertecknades avtalen för Sverigeförhandlingen av Stockholms läns landsting, Stockholms stad, Huddinge, Solna, Täby, Österåker, Vallentun