SVT-intervju om gatubarn

Erik Slottner (KD) kommenterar SVT Stockholms nyhetsrapportering om kriminella gatubarn:

– Jag upplever en viss flathet från kommunens sida. Det här är ungdomar som är farliga för allmänheten och som vi måste kunna skydda oss emot. Det finns en möjlighet med ungdomshem eller sluten ungdomsvård om barnet är över 15 år och den möjligheten måste vi använda oss av, säger Erik Slottner, gruppledare för Kristdemokraterna i Stockholms stad.

Intervjun är cirka 4.20 in i sändningen

Det finns även en intervju i frågan på SVT:s hemsida

Kristdemokraterna har idag lämnat in en interpellation i frågan som därmed kommer upp för diskussion i kommunfullmäktige.

Kristdemokraterna i Stockholms stadshus har gjort detta pressmeddelande i frågan.

Ekerölinjen ännu en pendelbåtssuccé

Den nya pendelbåten mellan Ekerö och Stockholms city är en framgång och blir permanent, med dubbelt så hög kapacitet i rusningstid. Utvecklingen

End of the road? Miljarder saknas för Tvärförbindelse Södertörn

"Det här är illa, riktigt illa", säger Karl Henriksson (KD), angående att 5,6 miljarder kronor saknas för att bygga Tvärförbindelse Södertör