SVT-intervju om gatubarn

Erik Slottner (KD) kommenterar SVT Stockholms nyhetsrapportering om kriminella gatubarn:

– Jag upplever en viss flathet från kommunens sida. Det här är ungdomar som är farliga för allmänheten och som vi måste kunna skydda oss emot. Det finns en möjlighet med ungdomshem eller sluten ungdomsvård om barnet är över 15 år och den möjligheten måste vi använda oss av, säger Erik Slottner, gruppledare för Kristdemokraterna i Stockholms stad.

Intervjun är cirka 4.20 in i sändningen

Det finns även en intervju i frågan på SVT:s hemsida

Kristdemokraterna har idag lämnat in en interpellation i frågan som därmed kommer upp för diskussion i kommunfullmäktige.

Kristdemokraterna i Stockholms stadshus har gjort detta pressmeddelande i frågan.

Nytt centrum ska hjälpa barn med allergi

Budgeten för 2018: Så mycket pengar får vården och kollektivtrafiken

En attraktiv, hållbar och växande Stockholmsregion med frihet för invånarna. Det är målet när Alliansen i Stockholms läns landsting presentera

Så hjälper vi barn med ADHD bättre

Genom att olika delar av samhället hjälps åt kan barn som har ADHD få bättre och bättre förutsättningar. Det skriver barn- och äldrelandsting

”Det måste gå att freda sin mark”

Kojor, tält och husvagnar. Tillfälliga bosättningar på privat mark gör att ägaren inte kan använda marken. Ofta måste markägaren städa, sane

Välkomna på medlemskväll med Ebba Busch Thor

Den 10 maj har vi äran att gästas av vår partiledare Ebba Busch Thor som kommer hålla ett inspirerande anförande och mingla tillsammans med oss.

Här byggs förlossningsvården ut mest i Stockholm

Nästa år flyttar förlossningskliniken på Huddinge sjukhus till en nybyggd avdelning. De kommande åren sker den största ökningen av kapaciteten

Kunskapen om lipödem ska öka i Stockholm

Landstingsrådet Ella Bohlin (KD) har engagerat sig för de kvinnor som drabbas av lipödem. Som ansvarig för kroniska sjukdomar och kvinnosjukvårde