Tillgänglighet och tilltro

Kul att DN skriver om hur Vårdval Stockholm lyckats erbjuda länsinvånarna ökad tillgänglighet och minskade väntetider att nå vården. En bild som även Karolinska institutets oberoende granskningar av Vårdval Stockholm har visat.

Patienterna har bra tillgång till vård gör att klagomål om köer av avvisande sköterskor hörs alltmer sällan. Så trots vänsteroppositionens försök att svartmåla så har invånarna i länet tagit till sig reformen och nöjdheten med samt tilltron till vården har aldrig varit större i länet. Lägg till detta att för första gången genomförs fler besök i sk. utsatta områden än i sk. överklassafari-områden.

Nu bygger vi vidare på systemet och utreder en differentierad besöksersättning för at tnå hela vägen. Det vill säga en ersättning där mottagningarna få olika betalt utifrån patientens behov av vård. I dag får vårdcentralerna samma ersättning för ett besök oavsett hur mycket tid eller resurser besöket tar i anspråk. Vi tillsätter en grupp som får i uppdrag att under 2012 ta fram ett förslag på hur detta kan genomföras så att behovet av vård kompenseras mer rättvist.

Nytt centrum ska hjälpa barn med allergi

Budgeten för 2018: Så mycket pengar får vården och kollektivtrafiken

En attraktiv, hållbar och växande Stockholmsregion med frihet för invånarna. Det är målet när Alliansen i Stockholms läns landsting presentera

Så hjälper vi barn med ADHD bättre

Genom att olika delar av samhället hjälps åt kan barn som har ADHD få bättre och bättre förutsättningar. Det skriver barn- och äldrelandsting

”Det måste gå att freda sin mark”

Kojor, tält och husvagnar. Tillfälliga bosättningar på privat mark gör att ägaren inte kan använda marken. Ofta måste markägaren städa, sane

Välkomna på medlemskväll med Ebba Busch Thor

Den 10 maj har vi äran att gästas av vår partiledare Ebba Busch Thor som kommer hålla ett inspirerande anförande och mingla tillsammans med oss.

Här byggs förlossningsvården ut mest i Stockholm

Nästa år flyttar förlossningskliniken på Huddinge sjukhus till en nybyggd avdelning. De kommande åren sker den största ökningen av kapaciteten

Kunskapen om lipödem ska öka i Stockholm

Landstingsrådet Ella Bohlin (KD) har engagerat sig för de kvinnor som drabbas av lipödem. Som ansvarig för kroniska sjukdomar och kvinnosjukvårde