Välkommen kovändning av MP

Erik Slottner (KD)

Idag torsdag fattade Stadsbyggnadsnämnden beslut om att bygga cirka 2 500 bostäder i Hammarbyhöjden och Björkhagen. Den rödgrönrosa majoriteten har tidigare valt att bordlägga beslutet, på grund av oenighet om det ska byggas i området.

– Jag välkomnar att majoriteten äntligen säger ja till bostadsbyggande i Hammarbyhöjden/Björkhagen. I denna typ av innerstadsnära lägen passar det extra bra att förtäta med fler bostäder, säger Erik Slottner (KD), gruppledare för Kristdemokraterna och ledamot i Stadsbyggnadsnämnden.

– Bostadsbyggandet i Hammarbyhöjden/Björkhagen har försenats och förhalats på grund av oenighet inom majoriteten. Miljöpartiet gick till val som starka motståndare till fler bostäder i området men har nu tvingats att göra en kovändning även i denna fråga. Det välkomnar jag, säger Erik Slottner (KD).

Markus Nyman

Nytt diagnoscentrum för cancer för tio miljoner

Stockholms läns landsting satsar 10,6 miljoner på ett diagnostiskt centrum för cancer vid Danderyds sjukhus. Det beslutar hälso- och sjukvårdsnä

Indikationer på avvikande mönster visar att granskning av journaler är viktig

Alliansen i Stockholms läns landsting välkomnar att hälso- och sjukvårdsförvaltningen granskar 400 journaler extra för att undersöka misstänkt

Vi kampanjar i Kungsträdgården 18 mars!

Imorgon kampanjar Kristdemokraterna i Stockholms stad i Kungsträdgården kl. 12:00! Erik Slottner, borgarråd, och Caroline Szyber, riksdagsledamot,

Bättre färdtjänst efter åtgärder

Efter att landstinget och taxiföretagen satte in åtgärder mot problemen i färdtjänsten i Stockholms län går det att se tendenser till att utvec

Högre ambitioner för att följa upp vården i Stockholm

Alliansen i Stockholms läns landsting ökar uppföljningen av att landstingets pengar används på rätt sätt genom att stärka uppföljningen av v

”Skattepengar ska inte gå till att hylla rånare”

Stiftelsen Mångkulturellt centrum i Botkyrka, som får 1,4 miljoner i verksamhetsstöd av Stockholms läns landsting i år, har medverkat till en vä

Bygg längdskidtunnel i Stockholm

Pressmeddelande Kristdemokraterna i Stockholm stad Stockholm den 8 mars 2016 Bygg längdskidtunnel i Stockholm Såhär i vasaloppstider är de

Lång väg kvar att gå på Internationella kvinnodagen

I dag den 8 mars är det den Internationella kvinnodagen. Ella Bohlin (KD) som har ansvar för kvinnosjukvården i Stockholms län över att mycket h

Ny partiavdelning och nya ordföranden!

Nu har alla partiavdelningar i Stockholms stad haft sina respektive årsmöten! Vi vill därför passa på att flagga för den nya avdelningen "Jär

Alliansen fortsatt större än rödgröna i ny mätning

Novus har för Stockholms Tidningens räkning frågat 1 100 personer i Stockholms län om deras sympatier i landstingsvalet. Allianspartierna samlar 4