Välkommen kovändning av MP

Erik Slottner (KD)

Idag torsdag fattade Stadsbyggnadsnämnden beslut om att bygga cirka 2 500 bostäder i Hammarbyhöjden och Björkhagen. Den rödgrönrosa majoriteten har tidigare valt att bordlägga beslutet, på grund av oenighet om det ska byggas i området.

– Jag välkomnar att majoriteten äntligen säger ja till bostadsbyggande i Hammarbyhöjden/Björkhagen. I denna typ av innerstadsnära lägen passar det extra bra att förtäta med fler bostäder, säger Erik Slottner (KD), gruppledare för Kristdemokraterna och ledamot i Stadsbyggnadsnämnden.

– Bostadsbyggandet i Hammarbyhöjden/Björkhagen har försenats och förhalats på grund av oenighet inom majoriteten. Miljöpartiet gick till val som starka motståndare till fler bostäder i området men har nu tvingats att göra en kovändning även i denna fråga. Det välkomnar jag, säger Erik Slottner (KD).

Markus Nyman

Kristdemokraterna i Stockholms läns landsting söker pressekreterare

Stockholms läns landsting är en av Sveriges största arbetsgivare och påverkar varje dag hundratusentals stockholmare som åker kollektivtrafik ell

”Betonglejon inte tillräckligt för att skydda gatorna mot terror”