Välkommen, Ressel Rederi!

Stockholm den 7 juni 2013
– I dag säger vi ett varmt välkommen till Ressel Rederi AB. Den nya pendelbåten mellan Norr och Söder Mälarstrand kommer att betyda mycket för både turister och arbetspendlare.

Det säger Karl Henriksson (KD), trafikpolitiker i Stockholms läns landsting, med anledning av den privatägda pendelbåtslinje som invigs i helgen.

– Linjen motsvarar en av de sträckor som SL har planerat att driva pendelbåt på i egen regi. Kristdemokraterna har stor tilltro till privata entreprenörer och konstaterar att SL nu kan inrikta sig på andra delar av pendelbåtsnätet. Till exempel ser vi en stor potential i en pendelbåt mellan Ekerö och Stockholm city, säger Karl Henriksson.

För mer information:
Karl Henriksson (KD)
Trafiknämnden, Stockholms läns landsting

Simon Olsson

Skola för barn med allergi får pris

Astma- och allergiskolan på Sachsska barn- och ungdomssjukhuset får Bemötandepriset från Stockholms läns landsting 2017. Teamets stöd till barn

Våga fråga om våld i nära relationer!

Att bli slagen av den du älskar. Att bli psykiskt misshandlad av den du lever med. Att bli hotad av en familjemedlem. Att tvingas uppsöka vård för

Nu inför vi alkolås på SL:s stationer

De stationer där förarna kliver av och på SL:s tåg ska få alkolås. Det gör att låsen blir billigare att installera och kan införas snabbare i

Stockholm inför vårdval för sexmottagningar

Den som behöver hjälp som rör sexualitet, sex och samlevnad eller könssjukdomar ska nu kunna välja vårdgivare genom vårdval i Stockholms län.

Alliansen höjer bidraget till ideella organisationer

Landstinget delar varje år ut bidrag till ideella organisationer som kompletterar eller förstärker hälso- och sjukvården. För 2018 höjs summan

Dags att planera för vården till 2040

Framtidens hälso- och sjukvård kräver långsiktig planering. Alliansen vill ta ansvar för framtidens utmaningar och tillsätter därför en långt