Välkommen, Ressel Rederi!

Stockholm den 7 juni 2013
– I dag säger vi ett varmt välkommen till Ressel Rederi AB. Den nya pendelbåten mellan Norr och Söder Mälarstrand kommer att betyda mycket för både turister och arbetspendlare.

Det säger Karl Henriksson (KD), trafikpolitiker i Stockholms läns landsting, med anledning av den privatägda pendelbåtslinje som invigs i helgen.

– Linjen motsvarar en av de sträckor som SL har planerat att driva pendelbåt på i egen regi. Kristdemokraterna har stor tilltro till privata entreprenörer och konstaterar att SL nu kan inrikta sig på andra delar av pendelbåtsnätet. Till exempel ser vi en stor potential i en pendelbåt mellan Ekerö och Stockholm city, säger Karl Henriksson.

För mer information:
Karl Henriksson (KD)
Trafiknämnden, Stockholms läns landsting

Simon Olsson

”Betonglejon inte tillräckligt för att skydda gatorna mot terror”

Ny plan ska förbättra Stockholms trafik

Dags att besluta om budgeten för Stockholms läns landsting

Fyra av fem vårdcentraler har KD-vallöftet äldremottagning

Jakob Forssmed håller partiledartal 16 juni

Ella Bohlin kallar till samråd kring förlossningar inför sommaren

Så ska personer med CP-skada få bättre träning

Förlossningsvården får extra pengar för sommaren