Melodifestivalen i Stockholm!

Den 16 september 2012 klockan 16 hålls Stockholms delfinal i melodifestivalen för personer med funktionsnedsättning. Vinnaren kommer att delta i den stora finalen i Upplands Väsby, som hålls i februari 2013.

− Jag är väldigt glad över att Stockholms stad arrangerar en deltävling i melodifestivalen för personer med funktionsnedsättning. Jag hoppas att detta blir ett återkommande arrangemang, säger Ewa Samuelsson (KD), biträdande socialborgarråd med ansvar för tillgänglighets- och funktionshinderfrågor.

− Vi tycker det är viktigt att personer med funktionsnedsättning har ökade möjligheter att utöva och ta del av kultur, i detta fall särskilt musik. Vi vill med detta evenemang bidra till att personer med funktionsnedsättning har större delaktighet i samhället, säger Agnes Callewaert, enhetschef Norrmalms dagliga verksamhet.
Ewa Samuelsson (KD) inleder med ett välkomsttal.

I juryn ingår bland annat:
Elisabeth Berg, som medverkat i melodifestivalen 1989 och i Fantomen på Operan
Jan Johansen, som har deltagit i melodifestivalen vid flera tillfällen.
Prisutdelare är Ann-Christine Jernberg.
Media som vill följa melodifestivalen eller repetitionen ombeds vänligen anmäla detta.

Presskontakt:
Markus Nyman
076-122 99 11 eller markus.nyman@stockholm.se

Kommentar angående problem i journalsystem för BB

Journalsystemet Obstretrix används för att överföra den gravida kvinnans och fostrets journaler från mödravården till förlossningsavdelningen.

I dag får SL en ny taxa och tar bort zonerna

Kristdemokraterna, Miljöpartiet, Moderaterna, Liberalerna och Centerpartiet i Stockholms läns landsting tecknade i våras en överenskommelse om kol

Ökat stöd till barn med autismspektrumdiagnos

Under 2017 bygger Stockholms läns landsting ut stödet från habiliteringen så att alla barn och unga till och med 18 år med autismspektrumdiagnos,