Melodifestivalen i Stockholm!

Den 16 september 2012 klockan 16 hålls Stockholms delfinal i melodifestivalen för personer med funktionsnedsättning. Vinnaren kommer att delta i den stora finalen i Upplands Väsby, som hålls i februari 2013.

− Jag är väldigt glad över att Stockholms stad arrangerar en deltävling i melodifestivalen för personer med funktionsnedsättning. Jag hoppas att detta blir ett återkommande arrangemang, säger Ewa Samuelsson (KD), biträdande socialborgarråd med ansvar för tillgänglighets- och funktionshinderfrågor.

− Vi tycker det är viktigt att personer med funktionsnedsättning har ökade möjligheter att utöva och ta del av kultur, i detta fall särskilt musik. Vi vill med detta evenemang bidra till att personer med funktionsnedsättning har större delaktighet i samhället, säger Agnes Callewaert, enhetschef Norrmalms dagliga verksamhet.
Ewa Samuelsson (KD) inleder med ett välkomsttal.

I juryn ingår bland annat:
Elisabeth Berg, som medverkat i melodifestivalen 1989 och i Fantomen på Operan
Jan Johansen, som har deltagit i melodifestivalen vid flera tillfällen.
Prisutdelare är Ann-Christine Jernberg.
Media som vill följa melodifestivalen eller repetitionen ombeds vänligen anmäla detta.

Presskontakt:
Markus Nyman
076-122 99 11 eller markus.nyman@stockholm.se

Ny mottagning för assisterad befruktning öppnar i Solna strand

Solna och Sundbyberg får en ny mottagning som hjälper människor som har svårt att få barn. Förra veckan beslutade Alliansen att godkänna den ny

Stockholm först med fokusrapport för den dolda kvinnosjukdomen lipödem

Alliansen i Stockholms läns landsting uppmärksammar situationen för kvinnor som drabbas av den kroniska och ofta smärtsamma sjukdomen lipödem. De

KD stad och län satsar på nya och gamla talanger

Kristdemokraterna i stad och län arrangerar under hösten en utbildningssatsning för partidistriktens stjärnskott. Alla partiavdelningar har fått

Alliansen förstärker vården för könsstympade kvinnor

AMEL-mottagningen på Södersjukhuset är Sveriges enda mottagning för könsstympade kvinnor. Från och med nästa år höjer den styrande Alliansen

Centrum för diabetes och patienter med MS och Parkinson har öppnat