Melodifestivalen i Stockholm!

Den 16 september 2012 klockan 16 hålls Stockholms delfinal i melodifestivalen för personer med funktionsnedsättning. Vinnaren kommer att delta i den stora finalen i Upplands Väsby, som hålls i februari 2013.

− Jag är väldigt glad över att Stockholms stad arrangerar en deltävling i melodifestivalen för personer med funktionsnedsättning. Jag hoppas att detta blir ett återkommande arrangemang, säger Ewa Samuelsson (KD), biträdande socialborgarråd med ansvar för tillgänglighets- och funktionshinderfrågor.

− Vi tycker det är viktigt att personer med funktionsnedsättning har ökade möjligheter att utöva och ta del av kultur, i detta fall särskilt musik. Vi vill med detta evenemang bidra till att personer med funktionsnedsättning har större delaktighet i samhället, säger Agnes Callewaert, enhetschef Norrmalms dagliga verksamhet.
Ewa Samuelsson (KD) inleder med ett välkomsttal.

I juryn ingår bland annat:
Elisabeth Berg, som medverkat i melodifestivalen 1989 och i Fantomen på Operan
Jan Johansen, som har deltagit i melodifestivalen vid flera tillfällen.
Prisutdelare är Ann-Christine Jernberg.
Media som vill följa melodifestivalen eller repetitionen ombeds vänligen anmäla detta.

Presskontakt:
Markus Nyman
076-122 99 11 eller markus.nyman@stockholm.se

Nytt centrum ska hjälpa barn med allergi

Budgeten för 2018: Så mycket pengar får vården och kollektivtrafiken

En attraktiv, hållbar och växande Stockholmsregion med frihet för invånarna. Det är målet när Alliansen i Stockholms läns landsting presentera

Så hjälper vi barn med ADHD bättre

Genom att olika delar av samhället hjälps åt kan barn som har ADHD få bättre och bättre förutsättningar. Det skriver barn- och äldrelandsting

”Det måste gå att freda sin mark”

Kojor, tält och husvagnar. Tillfälliga bosättningar på privat mark gör att ägaren inte kan använda marken. Ofta måste markägaren städa, sane

Välkomna på medlemskväll med Ebba Busch Thor

Den 10 maj har vi äran att gästas av vår partiledare Ebba Busch Thor som kommer hålla ett inspirerande anförande och mingla tillsammans med oss.

Här byggs förlossningsvården ut mest i Stockholm

Nästa år flyttar förlossningskliniken på Huddinge sjukhus till en nybyggd avdelning. De kommande åren sker den största ökningen av kapaciteten

Kunskapen om lipödem ska öka i Stockholm

Landstingsrådet Ella Bohlin (KD) har engagerat sig för de kvinnor som drabbas av lipödem. Som ansvarig för kroniska sjukdomar och kvinnosjukvårde