Vi söker 3 kampanjarbetare

Kristdemokraterna Stockholms län är ett partidistrikt inom Kristdemokraterna, distriktet omfattar Stockholms län. Distriktet består av 25 lokalavdelningar och har en anställd ombudsman.
Vi söker nu 3 kampanjarbetare inför valen till kommun, landsting och riksdag. Tjänsten är en tidsbegränsad heltidsanställning med varierande arbetstider. Anställningstiden löper från den 4 augusti till och med 16 september. Arbetsplatsen är ambulerande inom hela Stockholms län.

Arbetsuppgifter
Vi erbjuder en fartfylld och givande tjänst för dig som vill vara med och bidra till ett bra valresultat för partiet. Som kampanjarbetare arbetar du med att sprida information om vår politik i valrörelsen. De primära arbetsuppgifterna är att: dela ut material om vår politik, vara med och arrangera politiska evenemang, stå i valstuga, lappa brevlådor m.m. Du behöver inte vara medlem i partiet för att kvalificera dig för tjänsten, men det är bra om du är bekant med vår politik.
Du kommer att jobba i grupp tillsammans med andra kampanjarbetare, tjänstemän och/eller volontärer i partiet.
Då vi har ett utåtriktat arbete är det mycket viktigt att du kan hantera människor på ett bra sätt och att du behärskar det svenska språket väl i tal. Vi vill att du är glad, engagerad, ansvarstagande, lojal och flexibel. Du ska även kunna vara kreativ, tycka om högt tempo och vara okej med att arbeta utomhus i varierande väder.
Långa dagar och tidiga morgnar samt helgjobb är en del av jobbet och en bra känsla för teamwork är en mycket viktigt egenskap.

Känner du att detta passar dig, tveka då inte att skicka en ansökan!

Dina kvalifikationer
För att fungera i tjänsten som kampanjarbetare är det viktigt att du delar Kristdemokraternas värderingar och att du i ditt utåtriktade arbete är väl medveten om att du alltid representerar partiet. Du måste tycka om att träffa människor och samtala om politik.
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Vi förutsätter att du som person:
– är utåtriktad och har lätt för att prata med nya människor.
– Tycker om och har lätt för att samarbeta med andra.
– är pålitlig och arbetsam
Vi eftersträvar en jämn könsfördelning i kampanjteamet och ser gärna både kvinnliga och manliga sökande.
B-körkort är ett krav då du till stor del kommer att ta dig runt i länet med hjälp av bil.

Vid frågor kontakta Eva von Wowern, ombudsman, på 08-723 25 50 För denna tjänst erbjuder vi en fast månadslön enl ök. Välkommen att skicka ditt CV och ditt personliga brev till rekryteringkdb@kristdemokraterna.se   Ange referens: KDB14

I dag får SL en ny taxa och tar bort zonerna

Kristdemokraterna, Miljöpartiet, Moderaterna, Liberalerna och Centerpartiet i Stockholms läns landsting tecknade i våras en överenskommelse om kol

Ökat stöd till barn med autismspektrumdiagnos