Vi söker 4 kampanjarbetare

Kristdemokraterna Stockholms stad är ett partidistrikt inom Kristdemokraterna, distriktet omfattar Stockholms kommun. Distriktet består av tolv lokalavdelningar och har två anställda ombudsmän. Vi söker nu 4 kampanjarbetare inför valen till kommun, landsting och riksdag den 14:e september. Tjänsten är en tidsbegränsad heltidsanställning med varierande arbetstider. Anställningstiden löper från den 4:e augusti till och med 16:e september. Arbetsplatsen är ambulerande inom Stockholms kommun.

Arbetsuppgifter
Vi erbjuder en fartfylld och givande tjänst för dig som vill vara med och bidra till ett bra valresultat för partiet. Som kampanjarbetare arbetar du med att sprida information om vår politik i valrörelsen. Du arbetar alltid i team tillsammans med andra kampanjarbetare, tjänstemän och/eller volontärer i partiet. Då vi har ett utåtriktat arbete är det mycket viktigt att du kan hantera människor på ett bra sätt. Vi vill att du är glad, engagerad, ansvarstagande, lojal och flexibel. Du ska även kunna vara kreativ, tycka om högt tempo och vara okej med att arbeta utomhus i varierande väder. Långa dagar och tidiga morgnar samt helgjobb är en del av jobbet.  Att ha en bra känsla för teamwork är en mycket viktig egenskap. Känner du att detta passar dig, tveka då inte att skicka en ansökan!

Dina kvalifikationer
För att fungera i tjänsten som kampanjarbetare är det viktigt att du delar Kristdemokraternas värderingar och att du i ditt utåtriktade arbete är väl medveten om att du alltid representerar partiet. Du måste tycka om att träffa människor och samtala om politik. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Vi förutsätter att du som person:
– Är utåtriktad och har lätt för att prata med nya människor.
– Tycker om och har lätt för att samarbeta med andra.
– Är pålitlig och arbetsam
– Behärskar det svenska språket mycket väl i tal.

Vi eftersträvar en jämn könsfördelning i kampanjteamet och ser gärna både kvinnliga och manliga sökande. B-körkort är meriterande men inget krav.

Vid frågor kontakta Marcus Henningsson, ombudsman på tel. 08-723 25 65 eller Caroline Szyber, distriktsordförande på caroline.szyber@kristdemokraterna.se

För denna tjänst erbjuder vi en fast månadslön enl ök. Välkommen att skicka ditt CV och ditt personliga brev till marcus.henningsson@kristdemokraterna.se senast den 19 juni, ange referensnummer ”KDA04”. Vi arbetar med löpande urval vilket innebär att tjänsterna kan tillsättas innan sista ansökningsdatum.

Nytt diagnoscentrum för cancer för tio miljoner

Stockholms läns landsting satsar 10,6 miljoner på ett diagnostiskt centrum för cancer vid Danderyds sjukhus. Det beslutar hälso- och sjukvårdsnä

Indikationer på avvikande mönster visar att granskning av journaler är viktig

Alliansen i Stockholms läns landsting välkomnar att hälso- och sjukvårdsförvaltningen granskar 400 journaler extra för att undersöka misstänkt

Vi kampanjar i Kungsträdgården 18 mars!

Imorgon kampanjar Kristdemokraterna i Stockholms stad i Kungsträdgården kl. 12:00! Erik Slottner, borgarråd, och Caroline Szyber, riksdagsledamot,

Bättre färdtjänst efter åtgärder

Efter att landstinget och taxiföretagen satte in åtgärder mot problemen i färdtjänsten i Stockholms län går det att se tendenser till att utvec

Högre ambitioner för att följa upp vården i Stockholm

Alliansen i Stockholms läns landsting ökar uppföljningen av att landstingets pengar används på rätt sätt genom att stärka uppföljningen av v

”Skattepengar ska inte gå till att hylla rånare”

Stiftelsen Mångkulturellt centrum i Botkyrka, som får 1,4 miljoner i verksamhetsstöd av Stockholms läns landsting i år, har medverkat till en vä

Bygg längdskidtunnel i Stockholm

Pressmeddelande Kristdemokraterna i Stockholm stad Stockholm den 8 mars 2016 Bygg längdskidtunnel i Stockholm Såhär i vasaloppstider är de

Lång väg kvar att gå på Internationella kvinnodagen

I dag den 8 mars är det den Internationella kvinnodagen. Ella Bohlin (KD) som har ansvar för kvinnosjukvården i Stockholms län över att mycket h

Ny partiavdelning och nya ordföranden!

Nu har alla partiavdelningar i Stockholms stad haft sina respektive årsmöten! Vi vill därför passa på att flagga för den nya avdelningen "Jär

Alliansen fortsatt större än rödgröna i ny mätning

Novus har för Stockholms Tidningens räkning frågat 1 100 personer i Stockholms län om deras sympatier i landstingsvalet. Allianspartierna samlar 4