Vi söker 8 kampanjarbetare

Kristdemokraterna Stockholms stad är ett partidistrikt inom Kristdemokraterna, distriktet omfattar Stockholms kommun. Distriktet består av tolv lokalavdelningar och har en anställd ombudsman. Vi söker nu 8 kampanjarbetare inför valen till kommun, landsting och riksdag den 14:e september. Tjänsten är en tidsbegränsad heltidsanställning med varierande arbetstider. Anställningstiden löper från den 4:e augusti till och med 16:e september. Arbetsplatsen är ambulerande inom Stockholms kommun.

Arbetsuppgifter
Vi erbjuder en fartfylld och givande tjänst för dig som vill vara med och bidra till ett bra valresultat för partiet. Som kampanjarbetare arbetar du med att sprida information om vår politik i valrörelsen. Du arbetar alltid i team tillsammans med andra kampanjarbetare, tjänstemän och/eller volontärer i partiet. Då vi har ett utåtriktat arbete är det mycket viktigt att du kan hantera människor på ett bra sätt. Vi vill att du är glad, engagerad, ansvarstagande, lojal och flexibel. Du ska även kunna vara kreativ, tycka om högt tempo och vara okej med att arbeta utomhus i varierande väder. Långa dagar och tidiga morgnar samt helgjobb är en del av jobbet.  Att ha en bra känsla för teamwork är en mycket viktig egenskap. Känner du att detta passar dig, tveka då inte att skicka en ansökan!

Dina kvalifikationer
För att fungera i tjänsten som kampanjarbetare är det viktigt att du delar Kristdemokraternas värderingar och att du i ditt utåtriktade arbete är väl medveten om att du alltid representerar partiet. Du måste tycka om att träffa människor och samtala om politik. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Vi förutsätter att du som person:
– Är utåtriktad och har lätt för att prata med nya människor.
– Tycker om och har lätt för att samarbeta med andra.
– Är pålitlig och arbetsam
– Behärskar det svenska språket mycket väl i tal.

Vi eftersträvar en jämn könsfördelning i kampanjteamet och ser gärna både kvinnliga och manliga sökande. B-körkort är meriterande men inget krav.

Vid frågor kontakta Marcus Henningsson, ombudsman på tel. 08-723 25 65 eller Caroline Szyber, distriktsordförande på caroline.szyber@kristdemokraterna.se

För denna tjänst erbjuder vi en fast månadslön enl ök. Välkommen att skicka ditt CV och ditt personliga brev till marcus.henningsson@kristdemokraterna.se senast den 13 april, ange referensnummer ”KDA02”.

I dag får SL en ny taxa och tar bort zonerna

Kristdemokraterna, Miljöpartiet, Moderaterna, Liberalerna och Centerpartiet i Stockholms läns landsting tecknade i våras en överenskommelse om kol

Ökat stöd till barn med autismspektrumdiagnos

Under 2017 bygger Stockholms läns landsting ut stödet från habiliteringen så att alla barn och unga till och med 18 år med autismspektrumdiagnos,