Vi söker en valombudsman

Kristdemokraterna Stockholms stad är ett partidistrikt inom Kristdemokraterna, distriktet omfattar Stockholms kommun. Distriktet består av tolv lokalavdelningar och har en anställd ombudsman. Vi söker nu en valombudsman inför valåret. Tjänsten är en 6 månaders projektanställning på heltid från 1:a april till och med 30:e september. Arbetet är 100% och är förlagt till distriktets lokaler i Stockholm.

Arbetsuppgifter
Vi erbjuder en fartfylld och givande tjänst för dig som vill vara med och bidra till ett bra valresultat för partiet. Som valombudsman arbetar du primärt med att anordna kampanjaktiviteter tillsammans med våra lokalavdelningar. Huvuduppgiften består i att anordna aktiviteter samt organisera och leda ett team av volontärer/anställda vid dessa aktiviteter. Från augusti månad fram till valdagen kommer distriktet anställa ett team av valarbetare som du och ombudsmannen skall leda vid kampanjaktivteter. Arbetet innebär även att du stöttar och avlasta ombudsmannen med olika arbetsuppgifter. Ombudsmannen är din arbetsledare.

Dina kvalifikationer
För att fungera i tjänsten som valombudsman är det viktigt att du delar Kristdemokraternas värderingar och att du i ditt utåtriktade arbete är väl medveten om att du alltid representerar partiet. Du kommer att arbeta självständigt och behöver därför vara drivande, pålitlig och ansvarsfull. Du bör ha erfarenhet från den ideella sektorn av att leda människor. Det är dessutom viktigt att du är flexibel då arbetsuppgifterna kan variera stort. Kunskap och erfarenhet av att driva kampanjaktiviteter via sociala medier är meriterande men inget krav.

Vi förutsätter att du som person:
– Har erfarenhet av att leda människor i grupp.
– Är bra på att planera och strukturera ditt arbete samtidigt som du är kreativ och trivs med att ha varierande arbetsuppgifter.
– Tycker om och har lätt för att samarbeta med andra samtidigt som du kan arbeta självständigt
– Har B-körkort då det är ett krav.

Vid frågor kontakta Marcus Henningsson, ombudsman, på 08-723 25 65 eller Caroline Szyber, distriktsordförande caroline.szyber@kristdemokraterna.se

Välkommen att skicka ditt CV och ditt personliga brev till marcus.henningsson@kristdemokraterna.se senast den 16 februari, ange referensnummer ”KDA01”.

I dag får SL en ny taxa och tar bort zonerna

Kristdemokraterna, Miljöpartiet, Moderaterna, Liberalerna och Centerpartiet i Stockholms läns landsting tecknade i våras en överenskommelse om kol

Ökat stöd till barn med autismspektrumdiagnos

Under 2017 bygger Stockholms läns landsting ut stödet från habiliteringen så att alla barn och unga till och med 18 år med autismspektrumdiagnos,