Vi söker kampanjarbetare till logistikteamet

Kristdemokraterna Stockholms stad och län är partidistrikt inom Kristdemokraterna, distrikten omfattar Stockholms kommun och Stockholms läns 25 kommuner. Vi söker nu 2 kampanjarbetare till logistikteamet inför valen till kommun, landsting och riksdag den 14:e september. Tjänsten är en tidsbegränsad heltidsanställning med varierande arbetstider. Anställningstiden löper från den 4:e augusti till och med 16:e september. Arbetsplatsen är ambulerande inom Stockholms län.

Arbetsuppgifter
Vi erbjuder en fartfylld och givande tjänst för dig som vill vara med och bidra till ett bra valresultat för partiet. Logistikteamet kommer primärt att arbeta med att transportera kampanjmaterial till valstugor, lokalavdelningar, vallokaler m.m. Tjänsten kräver att du har B-körkort och är van att köra bil i stor Stockholm. För tjänsten krävs mycket god fysik då det förekommer tunga lyft. Du kommer även arbeta som kampanjarbetare när det inte finns arbetsuppgifter för logistikteamet. Som kampanjarbetare arbetar du med att sprida information om vår politik i valrörelsen. Du arbetar alltid i team tillsammans med andra kampanjarbetare, tjänstemän och/eller volontärer i partiet. Då vi har ett utåtriktat arbete är det mycket viktigt att du kan hantera människor på ett bra sätt. Vi vill att du är glad, engagerad, ansvarstagande, lojal och flexibel. Du ska även kunna vara kreativ, tycka om högt tempo och vara okej med att arbeta utomhus i varierande väder. Långa dagar och tidiga morgnar samt helgjobb är en del av jobbet.  Att ha en bra känsla för teamwork är en mycket viktig egenskap. Känner du att detta passar dig, tveka då inte att skicka en ansökan!

Dina kvalifikationer
För att fungera i tjänsten som kampanjarbetare är det viktigt att du delar Kristdemokraternas värderingar och att du i ditt utåtriktade arbete är väl medveten om att du alltid representerar partiet. Du måste tycka om att träffa människor och samtala om politik. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Vi förutsätter att du som person:
– Är utåtriktad och har lätt för att prata med nya människor.
– Tycker om och har lätt för att samarbeta med andra.
– Är pålitlig och arbetsam
– Behärskar det svenska språket mycket väl i tal.
– Har B-körkort då det är ett krav.

Vi eftersträvar en jämn könsfördelning i kampanjteamet och ser gärna både kvinnliga och manliga sökande.

Vid frågor kring tjänsten kontakta Marcus Henningsson, ombudsman KD Sthlm stad: marcus.henningsson@kristdemokraterna.se tel. 08-723 25 65 eller Eva von Wowern ombudsman för KD Sthlms län på eva.vonwowern@kristdemokraterna.se

För denna tjänst erbjuder vi en fast månadslön enl ök. Välkommen att skicka ditt CV och ditt personliga brev till marcus.henningsson@kristdemokraterna.se senast den 18 maj, ange referensnummer ”KDA03”. Vi arbetar med löpande urval av de ansökningar vi får in vilket innebär att tjänsterna kan tillsättas innan sista ansökningsdatum.

”Betonglejon inte tillräckligt för att skydda gatorna mot terror”

Ny plan ska förbättra Stockholms trafik

Dags att besluta om budgeten för Stockholms läns landsting

Fyra av fem vårdcentraler har KD-vallöftet äldremottagning