Viktigt med klagomål för färdtjänsten

Landstingsfullmäktige.

Alla färdtjänstresor i Stockholms län ska utföras med god service och god kvalitet. Till det målet är det dock en bit kvar, så för mig är det viktigt att alla resenärer som upplever att enskilda resor brister gällande kvalité eller service, anmäler det till kundtjänsten. Det sade Karl Henriksson (KD), ordförande för färdtjänst- och tillgänglighetsberedningen i landstingsfullmäktige i dag.

Karl Henriksson (KD)– Jag har uppmanat resenärer via både tv, radio och tidningar att anmäla alla resor där inte resenären är nöjd. Om fler anmäler när en resa går fel får förvaltningen ett kraftigt förbättrat redskap i arbetet att säkerställa en god kvalité och ett gott bemötande på alla färdtjänstresor, sa Karl Henriksson i debatten.

Han hade fått en fråga från en av Vänsterpartiets ledamöter om han hade agerat för att säkerställa att alla klagomål på färdtjänsten registreras. Karl Henrikssons korta svar på frågan var: Ja.

Sedan medierna började uppmärksamma det ökade antalet klagomål på färdtjänsten har Karl Henriksson vid flera tillfällen agerat för att han och de andra ansvariga politikerna ska få så god bild av hur resenärerna upplever färdtjänsten som möjligt. Det har bland annat lett till att trafiknämnden förra veckan beslutade att införa värdighetsgaranti för färdtjänsten.

Nytt centrum ska hjälpa barn med allergi

Budgeten för 2018: Så mycket pengar får vården och kollektivtrafiken

En attraktiv, hållbar och växande Stockholmsregion med frihet för invånarna. Det är målet när Alliansen i Stockholms läns landsting presentera

Så hjälper vi barn med ADHD bättre

Genom att olika delar av samhället hjälps åt kan barn som har ADHD få bättre och bättre förutsättningar. Det skriver barn- och äldrelandsting

”Det måste gå att freda sin mark”

Kojor, tält och husvagnar. Tillfälliga bosättningar på privat mark gör att ägaren inte kan använda marken. Ofta måste markägaren städa, sane

Välkomna på medlemskväll med Ebba Busch Thor

Den 10 maj har vi äran att gästas av vår partiledare Ebba Busch Thor som kommer hålla ett inspirerande anförande och mingla tillsammans med oss.

Här byggs förlossningsvården ut mest i Stockholm

Nästa år flyttar förlossningskliniken på Huddinge sjukhus till en nybyggd avdelning. De kommande åren sker den största ökningen av kapaciteten

Kunskapen om lipödem ska öka i Stockholm

Landstingsrådet Ella Bohlin (KD) har engagerat sig för de kvinnor som drabbas av lipödem. Som ansvarig för kroniska sjukdomar och kvinnosjukvårde